loading...
دانلود مقاله ، تحقیق و پروژه - فارس مقاله
Admin بازدید : 449 دوشنبه 27 دی 1395 نظرات (0)

جستاری درگرایش و پیدایش شیعه

دسته: فقه،الهیات،معارف
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 39 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 33

بعداز رحلت پیامبر اكرم ، درباره جانشینی حضرت درمیان مسلمانان اختلاف شدیدی پدید آمد و همین نظرات مختلف سبب بوجود آمدن فرق مختلفی نیز شد

قیمت فایل فقط 14,000 تومان

خرید

مقاله جستاری درگرایش و پیدایش شیعه

سخن نخست 
انسان زنده و پویا و تلاشگر با تكیه بر اندیشه هایش هویت می یابد و شناخته می شود نگرشی با تكیه بر كنش ها و واكنش ها و راه و رسم های انسان برتر . الگو، اسوه بی تردید راهگشا و راهنماست . و دوسوی یك مرز همراه درمقابل با یكدیگر صف آرائی كرده اند .سمت و سوی حق و جبهه باطل ، پرچم ایمان و بیرق كفر، و بدون تقابل این دو كه زندگی شاید تحمل و روزمرگی باشد و خورد و پوش و چه و چها .سرنوشت شیعه دردوران تلخ و شیرین تاریخ پرماجرایش عبرت آمیز پند آموز است ازتشكیل نخستین هسته مقاومت درمقابل بدعت گذارها ، پوست خز پوشها ، رانت خواران و … 
تا امروز كه نگرش دنیای غارتگر درمقابل شیعه جر تحریف حقایق و برخورد حذفی فیزیكی نیست . تشیع همواره برپای ایستاده است .و دشمنان این مكتب پس از یأس از مبارزه منطقی و رویاروی و اصولی بسیار كوشیده اند با تحریف اصول تشیع و پیرایه بستن به آن تا مرز خرافه و گزافه از تلالو انوار درخشان ارزشهای آن بكاهند .اما دراوج آوازه گری دشمنان شیعه ، مكتب تشیع همواره توانسته است جایگاه تاریخی خود را حفظ كند . جستار حاضر كنكاشی به تعجیل و تلمیح است و مشتی است نمونه خروار كه بیشتر از زبان دشمنان شیعه آورده شده امید كه بینان اندیشه سترگ باخواندن این صفحات استحكامی بیشتر یابد .
کلمات کلیدی:

شیعه

تشیع

مسئولیت شیعه بودن

تاریخچه پیدایش شیعه

شیعه 
بعداز رحلت پیامبر اكرم ، درباره جانشینی حضرت درمیان مسلمانان اختلاف شدیدی پدید آمد و همین نظرات مختلف سبب بوجود آمدن فرق مختلفی نیز شد . ازسوی دیگر لزوم صدور قوانین جدید برای مسائل دینی و سیاسی و اجتماعی سبب شد كه دانشمندان اسلامی با توجه و بهره گیری ازقرآن و سنت رسول اكرم و احادیث و اعمال جانشینان رسول خدا ، علم جدیدی به نام فقه را به وجود آورند ، كه دراین علم به اعمال و رفتار روزمره انسان درجامعه اسلامی پرداخته شده و قوانینی صادر می شود .ازقرن دوم و سوم هجری و مخصوص دردوره عباسیان و زمان مأمون  خلفه عباسی جدلها و بحثهای مذهبی فرق مختلف شدت گرفت . عیسوی و یهودی و زرتشتی و سایر ادیان به آزادی هریك دلایلی را جهت اثبات حقانیت خویش عرضه می كردند و با مدعیان سایر ادیان به مباحث و مجادله می نشستند . دراین میان دانشمندان اسلامی جهت دفاع از اسلام ، علمی به نام علم كلام را پدید آورند. علم كلام درباره حقانیت دین اسلام و اصول دین بحث می نمود و وظیفه پاسداری از دین را برعهده داشت . 
فهرست مطالب
جستاری درگرایش و پیدایش شیعه 1
سخن نخست 2
شیعه 3
ادوار تاریخی تشیع 10
غیبت 10
نیابت 11
اجتهاد 11
مسئولیت شیعه بودن 13
مصلحت – حقیقت 20
منابع و مآخذ: 33

قیمت فایل فقط 14,000 تومان

خرید

Admin بازدید : 632 دوشنبه 27 دی 1395 نظرات (0)

مقاله توحید

دسته: فقه،الهیات،معارف
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 74 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 45

واژه زیبای توحید در میان سایر واژگان و اصطلاحات فکری و اعتقادی، از جایگاه و موقعیّت ویژه‏ای برخوردار است و در طول تاریخ بشریّت، محور اصلی دعوت پیامبران الهی، به ویژه پیامبران ابراهیمی بودآنان، نخستین و مهمترین گفتاری که با مردم عصر خود داشتند، توجه و آگاهی آن‏ها به پذیرش توحید و پرهیز از کفر و شرک بود و به آنان می‏گفتند «قُولُوا لا اِلهَ الّا اللّ

قیمت فایل فقط 17,500 تومان

خرید

مقاله توحید

مقدمه:
واژه زیبای توحید در میان سایر واژگان و اصطلاحات فکری و اعتقادی، از جایگاه و موقعیّت ویژه‏ای برخوردار است و در طول تاریخ بشریّت، محور اصلی دعوت پیامبران الهی، به ویژه پیامبران ابراهیمی بود.آنان، نخستین و مهمترین گفتاری که با مردم عصر خود داشتند، توجه و آگاهی آن‏ها به پذیرش توحید و پرهیز از کفر و شرک بود و به آنان می‏گفتند: «قُولُوا لا اِلهَ الّا اللّه، تُفلِحوُا؛ بگویید جز خدای واحد، خدای دیگری نیست تا رستگار شوید».
کلمات کلیدی:

توحید

مراتب توحید

توحید از منظر اسلام

معنای توحید

توحید به معنای یگانگی خدا و اعتقاد به یگانه بودن اوست.به این معنا، که در مقام فکر و اندیشه، شریک و رقیبی در آفرینش جهان هستی و برقراری نظم و نظام آن، برای وی قایل نشویم و در مقام عمل، جز در برابر او، برای هیچ کس و هیچ چیزی سر تعظیم فرود نیاورده و آن را سجده و پرستش ننماییم.مجموعه تعلیمات اسلامی را می‏توان در سه بخش کلی، خلاصه کرد: اصول عقاید، اخلاقیات و احکام.اصول عقاید اسلامی از دیدگاه شیعه، معروف به پنج اصل است: توحید، عدل، نبوت، امامت و معاد.غیر از شیعه، سایر مذاهب و فرقه‏های اسلامی نیز به سه اصل از اصول عقاید، یعنی: توحید، نبوت و معاد معتقد بوده و با شیعیان اتفاق نظر دارند.اصول عقاید، از جمله توحید، در مقام فکر و اندیشه قابل بررسی است.به این معنا، که هرکس می‏تواند با تدبر و تعقل و اندیشیدن درباره آفریننده‏ی جهان هستی، پی به یگانگی خدابرده و اعتقاد به وحدانیت او پیدا کند. بدین جهت، تقلید و پیروی کردن از دیدگاه قرآن، بدون این که خود تلاش و کوشش فکری و عقلی نماید، کافی نیست و اساس و پایه‏ی استواری برای آن نخواهد بود و به هنگام مواجه شدن با شبهات و ایجاد تردید و دودلی بدخواهان و منکران، توان استقامت و ایستادگی نخواهد داشت .
فهرست مطالب
توحید 1
مقدمه: 2
معنای توحید 2
توحید از منظر اسلام 2

یگانگی خدا از منظر قرآن کریم 5

توحید در شعر سنایی غزنویی 9
مراتب و درجات توحید 10
1ـ توحید ذاتی 11
2 ـ توحید صفاتی 12
3 ـ توحید افعالی 13
4 ـ توحید در عبادت 13
یادآوری 14
شرک، در برابر توحید 15
برداشت صحیح از توحید: 17
معنای "كفواً احد" : 19
وحدت جهان آفرینش از دیدگاه علوم‏ 24

چرا در قرآن كریم برای خدا گاهی ضمیر مفرد و گاهی جمع آمده است؟ 28

برهان تمانع چیست ؟ 31

منابع و مواخذ: 43

قیمت فایل فقط 17,500 تومان

خرید

Admin بازدید : 458 دوشنبه 27 دی 1395 نظرات (0)

مقاله تحقیقی در مورد حدیث ثقلین

دسته: فقه،الهیات،معارف
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 42 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 28

جمله مهمترین احادیث درباره اهل بیت حدیث ثقلین است كه از پیامبر گرامی اسلام نقل شده است در نقل این حدیث اهتمام اهل سنت كمتر از اهتمام شیعیان نیست، به طوری كه همه كتب معتبر اهل سنت آن را نقل كرده‌اند

قیمت فایل فقط 13,500 تومان

خرید

مقاله تحقیقی در مورد حدیث ثقلین

اهل بیت (ع) و حدیث ثقلین

از جمله مهمترین احادیث درباره اهل بیت حدیث ثقلین است كه از پیامبر گرامی اسلام نقل شده است. در نقل این حدیث اهتمام اهل سنت كمتر از اهتمام شیعیان نیست، به طوری كه همه كتب معتبر اهل سنت آن را نقل كرده‌اند و حجت‌الاسلام ذكرالله احمدی بعد از بررسی مستندات این حدیث معروفترین كتب اهل سنت به بررسی مفهوم این حدیث پرداخته و افضلیت عترت، عصمت و مرجعیت علمی و سیاسی اهل بیت را نتیجه گرفته است.یكی از احادیثی كه در عظمت اهل بیت عصمت و طهارت و ضرورت پیروی ائمه هدی (ع) و نقش این خاندان در هدایت امت اسلامی از پیامبر بزرگوار اسلام (ص) وارد شده، حدیث معروف «ثقلین» است.
این حدیث با اسناد متواتره نقل شده و مجمع علیه بین فریقین است به طوری كه بیش از 33 صحابی آن را روایت كرده‌اند و علاوه بر نقل علماء و محدثین بزرگ شیعه، بالغ بر 180 تن از اكابر علمای اهل سنت و مشاهیر دانشمندان و محدثین سنی آن را در جوامع حدیثی خود، از جمله در صحاح سته به اسناد صحیح آورده‌اند.الفاظ حدیث «ثقلین» در این روایات مختلف است. جهت آگاهی بیشتر توجه خوانندگان گرامی را به متن حدیث ثقلین برگرفته از رساله ارزشمند- دار التقریب بین المذاهب الاسلامیه- در مصر كه حدود پنجاه سال پیش منتشر شده است، جلب می‌نماییم و بعد نیز به منابع دقیق برخی از نصوص اشاره می‌كنیم.[1]
کلمات کلیدی:

دین اسلام

حدیث ثقلین

اهل بیت (ع)

فهرست مطالب
موضوع:حدیث ثقلین 1
اهل بیت (ع) و حدیث ثقلین 1
ناقلین حدیث ثقلین 6
مصادر حدیث ثقلین 8
شرح و نتیجه‌گیری 11
افضلیت عترت 13
آبادانی دین 14
مصونیت از خطا 14
خالی نبودن زمین از حجت 15
تلازم قطعی قرآن و حدیث 18
اعتصام به حبل‌الله 19
خسارت بشریت 19

قیمت فایل فقط 13,500 تومان

خرید

Admin بازدید : 288 دوشنبه 27 دی 1395 نظرات (0)

پایان نامه کارشناسی معارف اسلامی با عنوان پیشینه حجاب در اسلام و ادیان الهی

دسته: فقه،الهیات،معارف
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 61 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 65

حجاب به معناى پوشاندن بدن زن در برابر نامحرم از احكام ضرورى دین اسلام است حجاب تنها یك دستورالعمل دینی و وظیفه شرعی برای زنان مسلمان نیست، بلكه از ضرورت های اجتماعی جوامع انسانی است

قیمت فایل فقط 29,000 تومان

خرید

پایان نامه کارشناسی معارف اسلامی با عنوان پیشینه حجاب در اسلام و ادیان الهی

چـكیده :
حجاب به معناى پوشاندن بدن زن در برابر نامحرم از احكام ضرورى دین اسلام است. حجاب تنها یك دستورالعمل دینی و وظیفه شرعی برای زنان مسلمان نیست، بلكه از ضرورت های اجتماعی جوامع انسانی است كه با وجود آن منافع و تاثیرات شگرفی در جامعه پدیدار شده و عدم رعایت آن، زیان ها و آثار مخربی در فرهنگ عمومی اجتماع و حتی اقتصاد و سیاست بر جای گذاشته است. زن درپرتو حفظ این ارزش می تواند عامل نیرومندی درجهت حفظ سنت ها و روابط اجتماعی سالم و ارزش های انسانی و معنوی باشد.
به همین دلیل حجاب به عنوان بارزترین نشانه هویت زن مسلمان به شمار می رود و ما به وضوح در كشورهای اسلامی، آثار وجودی آن را می بینیم و در كشورهایی كه با تجاوز استعمارگران، حجاب ازمیان رفته و یا كمرنگ شده، آثار زیانبار آن به خوبی مشهود و نمایان است در ادیان الهى دیگر از جمله آئین زرتشت، یهود و مسیحیت نیز این حكم با تفاوتهایى وجود دارد. در سرزمینى كه اسلام در آن ظهور كرد زنان با صورتى گشاده و گریبانى چاك در معابر آمد و شد مى كردند. برخى نویسندگان چنین اظهار نظر كرده اند كه پوشش اسلامى نتیجه تعامل فرهنگى بین اعراب و ایرانیان و رومیان است و در نتیجه، اسلام نسبت به چگونگى حضور زن در برابر نامحرم قانونى خاص ندارد و آن چه امروز به صورت دستورى شرعى در آمده، مستندى شرعى ندارد. این عجیزه به تحقیق درباره صحت و سقم این نظر مى پردازد.
کلمات کلیدی:

حجاب

پوشش

حجاب در ادیان الهی

مقدمه 
صرف نظر از مباحثى چون ادله حجاب، محدوده حجاب اسلامى، فلسفه آن و مباحث دیگر، یكى از مباحث لازم در این باره، بررسى پیشینه این حكم است; به این معنا كه آیا اسلام خود قانون و دستور خاصى براى پوشش زنان در برابر مردان نامحرم ارائه داده است یا نه، رسم موجود بین بانوان مسلمان ریشه اى دیرینه دارد؟ ضرورت طرح این بحث از آن جا ناشى مى شود كه برخى مدعى شده اند: «ارتباط عرب با ایران از موجبات رواج حجاب در قلمرو اسلام شد»( و معتقدند كه «حجاب رایج میان مسلمانان عادتى است كه از ایرانیان، پس از مسلم ویل دورانت، تاریخ تمدن، ج 4، ص 282. )ان شدنشان به سایر مسلمانان سرایت كرد». برخى دیگر نیز گفته اند: «حجاب از ملل غیر مسلمان روم و ایران به جهان اسلام وارد شده است».( مرتضى مطهرى، مجموعه آثار، ج 19، ص 386 ـ 391. ) این تحقیق در صدد كشف اثبات این مسئله است.
فهرست مطالب

پیشینه حجاب در اسلام و ادیان الهی 1

چـكیده 1
مقدمه 3
مفهوم شناسى 3

مفهوم لغوى حجاب 4

مفهوم اصطلاحى حجاب 6

حجاب در ایران و روم باستان 8

پوشش زنان عرب قبل از اسلام 9
شواهدى متعارض 22
پرده نشینى 25
1- استحكام نهاد خانواده 27
2- آرامش روانی 30
4- حفظ سلامتی زنان 38
5- استحكام جوامع اسلامی در برابر نفوذ بیگانگان 39

حجاب در ادیان الهى 43

فطرى بودن پوشش 43

حجاب در شریعت زرتشت 47

حجاب در شریعت یهود 50

پوشش كامل در مقابل نامحرم 52
عدم تشبّه مرد و زن به یكدیگر 52
لزوم پوشاندن سر از نامحرمان 54

حجاب در مسیحیت 55

حجاب در شریعت اسلام 59

حجاب در قرآن كریم 60

حجاب در روایات 61
پرهیز از پوشش بدن نما و نازك 62
پرهیز زنان از شبیه ساختن خود به مردان 62
عفّت نسبت به زنان مردم 63
در نگاه فقیهان و دانشمندان مسلمان 63
بررسى نهایى 65

قیمت فایل فقط 29,000 تومان

خرید

Admin بازدید : 254 دوشنبه 27 دی 1395 نظرات (0)

بررسی مدیریت نظامی پیامبر(ص) در جنگها وعلل بروز جنگها

دسته: فقه،الهیات،معارف
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 46 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 28

سریه به مأموریت هایی گفته می شود که رسول خدا(ص) برای بررسی وضعیت دشمن ، انجام شبیخون ، یورش ، تصرف کاروان های قریش ، ترور و هلاکت سران کفار و ترتیب داده و یکی از صحابه را به فرماندهی آن می گماشت

قیمت فایل فقط 13,500 تومان

خرید

بررسی مدیریت نظامی پیامبر(ص) در جنگها وعلل بروز جنگها

سریه چیست : 
سریه به مأموریت هایی گفته می شود که رسول خدا(ص) برای بررسی وضعیت دشمن ، انجام شبیخون ، یورش ، تصرف کاروان های قریش ، ترور و هلاکت سران کفار و ... ترتیب داده و یکی از صحابه را به فرماندهی آن می گماشت. پیامبر(ص) تشکیلات وسیعی بنام « شعبه اطلاعات و امنیت » سازماندهی کرده بودند که با مأموریت های آن از دشمنان خود در داخل شبه جزیره و حتی در مناطق مرزی روم کسب اطلاعات می کردند.پیامبر(ص) به مدیریت نظامی مفهوم واقعی خود رابخشید و آن را باعلم ابتکارهمراه ساخت، مقوله ای که عربها قبل ازاو با آن مأنوس وآشنا نبودند ،جنگ های مسلمانان برپایه هرج ومرج، تمایلات شخصی ،تعصب کورکورانه و جنگ و گریز بدون نقشه منظم همراه نبود.مهمترین ابزاری که آن حضرت در جنگ ها مورد استفاده قرار می داد اعزام جاسوسان برای بدست آوردن اخبار دشمن در هنگام آماده باش جنگی بود که بدین وسیله از تعداد نیروهای دشمن و ساز و برگ آنان بدون هیاهو خبرمی یافت.پیامبر(ص) جنگ روانی را به عنوان یکی از مهمترین روشهای جنگی مورد بررسی و استفاده قرار می داد و به این صورت در قلوب دشمن رعب و وحشت ایجاد می کرد تا آنان را بدون مقاومت به فرار یا تسلیم ناچار سازد . 
کلمات کلیدی:

سریه

جنگ بازدارنده

جنگ های انقلابی 

بررسی مدیریت نظامی پیامبر(ص)

منظور پیامبر از جنگ بازدارنده چه بود ؟

رسول خدا جنگ بازدارنده را به کار می گرفت و بر دفاع در مقابل خطر احتمالی دشمن که قدرت مقابله با آن را نداشت پیشگام شد . لذا بدین وسیله قبل از آنکه دشمن نیروهای خود را برای جنگ با او کامل و آماده سازد بر آنان سرعت و پیش می گرفت . آن حضرت برای این شیوه جنگی ، اساس و قوانینی وضع فرمود و با تمامی دقت و آگاهی عمیق آن را پوشش داده و با سرعت و تحرک و استتار همراه ساخت . در این شیوه با ضربت ناگهانی دشمنان را با بهت و سرگردانی روبه رو ساخته ، آنان را در آغاز تهاجم در سرزمین خود زمین گیر و گرفتار می ساخت که این عمل برای او دستاوردها و بهره های فراوانی را به همراه داشت .

قیمت فایل فقط 13,500 تومان

خرید

Admin بازدید : 317 دوشنبه 27 دی 1395 نظرات (0)

انسان پست و فرومایه

دسته: فقه،الهیات،معارف
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 38 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 28

چنانچه کرامت زن را در تاریخ و فرهنگ و تمدّن‌های مختلف از شرق تا غرب، از آسیا تا اروپا و آمریکا و آفریقا و ملّت‌های متمدّن و غیر متمدّن مورد بررسی قرار دهیم در بیشتر آنها نه تنها از کرامت زن خبری نیست، بلکه با نقطه‌ی سیاه برخورد غیرانسانی با شخصیت و کرامت زن مواجه می‌شویم

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

انسان پست و فرومایه

مقدمه
چنانچه کرامت زن را در تاریخ و فرهنگ و تمدّن‌های مختلف از شرق تا غرب، از آسیا تا اروپا و آمریکا و آفریقا و ملّت‌های متمدّن و غیر متمدّن مورد بررسی قرار دهیم. در بیشتر آنها نه تنها از کرامت زن خبری نیست، بلکه با نقطه‌ی سیاه برخورد غیرانسانی با شخصیت و کرامت زن مواجه می‌شویم. این موضوع در فرهنگ‌های مختلف حالت ابزارسنجش فرهنگی را دارد، یعنی از موضوع‌هایی است که می‌توان لایه‌های انسانی هر فرهنگی را با آن بررسی کرد و از طریقه‌ی برخورد آنان با شخصیت زنان و دیدگاه آنان نسبت به حقوق زنان به ارزیابی فرهنگ و تمدّن آن جامعه پرداخت.اسلام عزیز دینی انسان‌گر است. در انسان‌گرایی؛ کرامت انسان در قلّه آرزوهای انسانی قرار دارد و ارزش هر چیز به میزان کرامتی است که به انسان می‌بخشد و هر چه کرامت ایجاد نکند ضد ارزش تلّقی می‌گردد. اسلام برای احیای شخصیت زن تمام همّت خود را در کرامت بخشیدن به او به کار می‌گیرد زیرا هر چه زن کریم‌تر شود، شخصیت واقعی زن بهتر احیاء می‌گردد. 
کلمات کلیدی:

کرامت انسانی

افراد فرومایه در جامعه

فرهنگ‌سازی قرآن کریم

افراد پست و کم اعتبار در جامعه

امام صادق(ع) یکی از ویژگیهای دوست بد را اینچنین متذکر می‏شود: «از همراهی با فرد پست و فرومایه برحذر باش؛ چرا که همراهی با او، تو را به راه خیر نمی‏کشاند.افراد فرومایه و پست، پایبند به مسائل اخلاقی و انسانی نیستند و به هر کاری ـ حتی اگر گوهر انسانی‏شان را خوار سازد ـ تن می‏دهند. در نتیجه کسانی که با آنها همنشین باشند، هرگز به خوبیها گرایش پیدا نمی‏کنند؛ چون خودِ شخص فرومایه به دنبال نیکیها نیست و تنها به گذراندن زندگی و خوشیهای گذرا و منافع آنی فکر می‏کند. چنین افرادی، نه‏تنها اعتباری در جامعه ندارند، بلکه از نظر شخصیت فردی نیز خودکم‏بین و فاقد اعتماد به نفس هستند که از منظر اسلام از همنشینی با آنها باید پرهیز شود.بعضی معتقدند كه در طنز نیازی به درس اخلاقی یا تعلیم و تربیت نیست، زیرا جوهره طنز انتقاد است، اما انتقادی كه  بر مقایسه خوب و بد مبتنی است. در طنز، پدیده ها به دلیل نداشتن بعضی استانداردها مورد انتقاد قرار می گیرند.

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

Admin بازدید : 280 دوشنبه 27 دی 1395 نظرات (0)

بررسی نقش برگزاری آزمونهای قرآن و عترت در نهادینه سازی رفتارهای اخلاقی- فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

دسته: فقه،الهیات،معارف
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 38 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 21

این تحقیق جهت بررسی نقش برگزاری آزمونهای قرآن و عترت در نهادینه سازی رفتارهای اخلاقی فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ( واحدهای مستقر در تهران ) انجام گرفته

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

بررسی نقش برگزاری آزمونهای قرآن و عترت در نهادینه سازی رفتارهای اخلاقی- فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 

چكیده:
این تحقیق جهت بررسی نقش برگزاری آزمونهای قرآن و عترت در نهادینه سازی رفتارهای اخلاقی- فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ( واحدهای مستقر در تهران ) انجام گرفته كه جامعه مورد نظر تحقیق شامل كلیة‌ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و علوم و تحقیقات تهران بوده  و نمونه آن با توجه به فرمول‌ تعیین‌ حجم‌ نمونه‌ كوكران‌ به‌ تعداد 398 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب‌ گردید و نتایج بدین شرح است :  مسابقات قرآن و عترت در ایجاد و ارتقاء انگیزه رفتارهای اخلاقی- فرهنگی دانشجویان مؤثر بوده است. مسابقات قرآن و عترت توانسته است بهبود در رفتارهای اخلاقی- فرهنگی دانشجویان بهبود ایجاد نماید. مسابقات قرآن و عترت توانسته است باعث استقرار ارزشهای اخلاقی- فرهنگی در دانشجویان گردد. مسابقات قرآن و عترت توانسته است ارزشهای اخلاقی- فرهنگی را در دانشجویان درونی نماید. مسابقات قرآن و عترت توانسته است ارزشهای اخلاقی- فرهنگی را در دانشجویان متبلور سازد.
كلید واژه ها :

تهران

قرآن و عترت

نهادینه سازی

آزمونهای قرآن و عترت

رفتارهای اخلاقی- فرهنگی

مقدمه 
در جوامع اسلامی اركان اقتصادی ، فرهنگی و مدیریتی- سیاسی بر اساس مبانی و شئونات و فرهنگ اسلامی است ورهبران و مدیران این جوامع با سر مشق و الگو قرار دادن دستورات این دین آسمانی در تمام مراحل زندگی تلاش می‌كنند كه جامعه و مردم را به سر منزل سعادت ، كمال ، پیشرفت و توسعه رهنمون گردند.مدیریت فرهنگی در جوامع مختلف متضمن طرح ریزی و اجرای برنامه‌هایی است كه افراد را به سمت الگوهایی برخواسته از ارزشهای حاكم بر جامعه سوق داده و رفتارهایی را در آنان ایجاد نماید. در جوامعی با رویكرد دینی، اساس و محور تمام این فعالیتها دین است، بخصوص در كشور ما، ارزشهای دین مبین اسلام حاكم بوده كه ركن اصلی آن قرآن و عترت (سنت) می‌باشد.در این مقاله تلاش بر آن است تا یكی از طرق آموزش مسایل دینی و میزان تاثیر گذاری آن در شكل گیری انواعی از رفتارهای اجتماعی مورد مطالعه قرار گیرد. رویكرد اصلی در نگارش این مقاله  چگونگی تاثیر پذیری رفتار  در نتیجه اثر ارزشها و باورها از یكسو و از سوی دیگر فكر و اندیشه آدمی با ارائه دیدگاههای متفكرانی صاحب نظر در خصوص دین و ارتباط آن با انسان و جامعه است. در این رهگذر نیز به نقش انگیزه، آموزش غیر مستقیم می‌پردازیم.
فهرست مطالب
بررسی نقش برگزاری آزمونهای قرآن و عترت در نهادینه سازی رفتارهای اخلاقی- فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 1
چكیدة تحقیق 1
كلید واژهها : 2
مقدمه 2
روش تحقیق : 3
چارچوب نظری تحقیق 4
یافته های تحقیق 11
منابع: 20

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

Admin بازدید : 395 دوشنبه 27 دی 1395 نظرات (0)

بررسی لعن و نفرین از دیدگاه خدا و ائمه

دسته: فقه،الهیات،معارف
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 41 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 30

لعن نوعی نفرین کردن و نشانه جدا بودن و دوری مسیر طرفین (حق و باطل) از یکدیگر است حق سخن این است که ما به عنوان مسلمان بدانیم که آیا در دین کاملی مثل اسلام که در هیچ جا، جای شک و شبهه ای نمی گذارد

قیمت فایل فقط 13,500 تومان

خرید

بررسی لعن و نفرین از دیدگاه خدا و ائمه

مقدمه:
لعن نوعی نفرین کردن و نشانه جدا بودن و دوری مسیر طرفین (حق و باطل) از یکدیگر است. حق سخن این است که ما به عنوان مسلمان بدانیم که آیا در دین کاملی مثل اسلام که در هیچ جا، جای شک و شبهه ای نمی گذارد آیا به ما اجازه لعن و نفرین داده شده است؟ و یا اینکه از دیدگاه انسانهای پاک و والامقام که در نظر خدا آبرومند و با ارزش هستند نیز لعن و نفرین چه جایگاهی دارد؟ پس در این زمینه به تحقیقی در مورد کتاب های با ارزش و تراز اول دینمان پرداخته و پس از آن به بررسی زیارت معروف و معتبر عاشورا پرداختیم که در واقع زیارت عاشورا یک حقیقت عرشی است زیرا در هیچ جای آن، آدمی از خدا دنیا نمی خواهد و مراحل قرب الی الله در آن ترسیم شده و آخرین مرحله اش فناست. خط عشق و بندگی به خدا و از جان گذشتن و ایثار در سراسر زیارت هویداست، امید آن است که با توکل به خدا مطالب این تحقیق راهی برای روشنگری باشد.
کلمات کلیدی:

لعن و نفرین

لعن و نفرین از دیدگاه قرآن

لعن و نفرین در زیارت عاشورا

لعن و نفرین از دیدگاه خدا و ائمه

فهرست مطالب
1-مقدمه 1

2- بررسی لعن و نفرین در کتاب آسمانی قرآن 1

3- بررسی لعن و نفرین در کتاب ارزشمند صحیفه کامل سجادیه 6

4- دیدگاه اهل بیت (ع) درباره دشنامگویی به مقدسات دیگران 8

5- منبع زیارت عاشورا 11
6- بررسی زیارت عاشورا هز سه رویکرد (نسخه شناسی، سندی، محتوایی) 13
7- سابقه نقل زیارت عاشورا و اسنادی آن 13

8- جایگاه زیارت عاشورا در فرهنگ شیعی و نزد اهل بیت (س) 14

9- گذری بر کتاب شناسی زیارت عاشورا 15
10- طرح مسأله در رابطه با زیارت عاشورا 17

11- آیا زیارت عاشورا خشونت زا است؟ 24

12- فلسفه خواندن زیارت عاشورا 26
13- خلاصه و نتیجه کلام درباره زیارت عاشورا و لغت های آن 27
14- منابع و مأخذ 28

قیمت فایل فقط 13,500 تومان

خرید

Admin بازدید : 440 دوشنبه 27 دی 1395 نظرات (0)

مقاله تجربه مرگ

دسته: فقه،الهیات،معارف
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 46 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 28

انسان هر آنچه که در فکر خود میگذراند میل دارد به زبان آورد و تفکر خود را به حقیقت تبدیل کند اما حقیقت تفکر‘عقل است که انسان را به بازگوگردند حقایق راهنمایی می کند هر چند بازگو کردن حقیقت سخت و دشوار است

قیمت فایل فقط 11,000 تومان

خرید

مقاله تجربه مرگ

مقدمه
انسان هر آنچه که در فکر خود میگذراند میل دارد به زبان آورد و تفکر خود را به حقیقت تبدیل کند اما حقیقت تفکر‘عقل است که انسان را به بازگوگردند حقایق راهنمایی می کند هر چند بازگو کردن حقیقت سخت و دشوار است اما این بازگو کردن یک نوع رهایی از ذلت برای متکلم و مخاطب است چرا که بازگو کردن حقایق در شنونده تاثیر فراوان دارد اما بازگو کردن حقایق به وسیله ی قلم و کاغذ بسیار دشوارتر از بازگو کردن با زبان است چرا که کلمات گفتاری را باید به صورت نوشتاری درآورد وباید در آن کلمات تحقیق و تفحص نمود و عدله ای محکم برای بیان حقایق خود شرح داد این حقیر در این کتاب به تعریف مرگ و زندگی عالم برزخ و منازل عالم برزخ پرداخته ام و در مورد افرادی که مرگ را فراموش کرده و به این دنیای فانی چسبیده اند و به یاد عاقبت خود  س از مرگ نیستند در این مجموعه بحث نموده ام و همچنین در مورد جایگاه اشخاص در عالم برزخ و نوع عذاب و جزاء وپاداش و مکان و منازل و زمینهای عالم برزخ نوشته ام و نام این کتاب را از مرگ را تجربه کنید نا امیدم تا معنای کلی این کتاب که در مورد سرزمین های عالم برزخ و باقی ماندن روز قیامت است را بدهد.
کلمات کلیدی:

مرگ

یاد مرگ

فشار قبر

تجربه مرگ

آفرینش

انّا خلقنا الا نس من نطفة ﺃمساج تّبتلیه فجعلنه سمیغا بصیرا
ما انسان را از نطفه مختلطی آفریدیم و سپس او را می آزماییم بدین جهت او را شنوا و بینا قرار دادیم .
همان طور که از این آیه شریفه مشخص است خداوند انسان را آفرید تا سپاسگزار نعمات خداوند باشد و بر خلاف دیگر خلقتهای پروردگار مثل فرشتگان و ملائک برای انسان بهشت و جهنم قرار داد و انسان را مختار نمود تا خودش منزلگاه عبدیت را انتخاب کند و زمانی که شیطان به خلقت انسان حسادت کرد فقط از خداوند چنین درخواست کرد :
میخواهم مرا عذابی ندهی و مرا تا روز قیامت به حال خود رها کنی و نسل من را پایدار و بدون مرگ باشد و از هر انسانی که به دنیا می آید از نسل من هم یک شیطان به دنیا آمده و با او تا روز مرگش باشد حال سالهای سال گذشته و شیطان توانسته بسیاری از انسانها را از مسیر خداوندی خارج سازد مانند اولین خلقت خداوند حضرت آدم و حوا که به وسیله فریب از بهشت رانده شدند و به زمین فرود آمدند. 
و یا مانند حسادت قابیل به هابیل فقط به خاطر زن زیبایی که هابیل داشت که موجب قتل هابیل به دست قابیل شد و هزاران مورد از این مسائل که تا کنون انسانهای زیادی را از خدا جدا ساخته و توانسته بین انسان و خداوند فاصله زیادی بیندازد .مگر خداوند نفرمود ای ابلیس ! آنانی که با توﺃ ند و به سخنان تو گوش میدهند با تو وارد دوزخ خواهند شد و کسانی که از تو پیروی نکنند و به سوی من آیند وارد بهشت خواهند شد .پس چرا انسانهای زیادی به این باور نرسیده اند و همواره از شیطان اطاعت میکنند و فقط تعداد کمی به اطاعت خداوند پرداخته اند ؟
زیرا انسان فقط لذت این دنیا را دیده و چشیده و هیچ اطلاعی و تجربه ای از لذت بهشت ندارند و این بهترین راه و تیر شیطان برای خلاصی انسان است مثلی معروف هست که میگوید انسان تا شیرینی نخورده مزۀ شیرینی را نمیفهمد پس انسان دارای شهوت ، مال و ثروت و لذت دنیا است و شیطان با نشان دادن رزق و برق دنیا انسان را فریب میدهد و انسان به این دنیا طمع پیدا میکند .
فهرست مطالب
مقدمه..........................................................................3
آفرینش........................................................................4
یاد مرگ.......................................................................6
مرگ...........................................................................7
قبر ............................................................................9

فشار قبر......................................................................13

عالم برزخ ...................................................................14

سرنوشت ارواح مردگان در عالم برزخ  .................................15

سرزمین اماره ..............................................................17
سرزمین لوامه ..............................................................21

سرزمین مطمئنه (نفس المطمئنه) ........................................23

سرزمین برهوت.............................................................24
توبه ..........................................................................25
کفن کردن.....................................................................26
نماز میت.....................................................................26
نماز وحشت..................................................................27
شباهت به حیوان............................................................27
منابع و مآخذ.................................................................28

قیمت فایل فقط 11,000 تومان

خرید

Admin بازدید : 311 دوشنبه 27 دی 1395 نظرات (0)

قصی بن كلاب- عبد مناف بن قصی- هاشم بن عبدمناف

دسته: فقه،الهیات،معارف
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 51 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 40

نیاکان پیامبر اسلام به ترتیب عبارتند از عبدالله، عبدالمطلب، هاشم، عبدمناف، قصی، کلاب، مره، کعب، لوی، غالب، فهر، مالک، نضر، کنانه، خزیمه، مدرکه، الیاس، مضر، نزار، معد و عدنان

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

قصی بن كلاب- عبد مناف بن قصی- هاشم بن عبدمناف

«قصی بن کلاب»
نیاکان پیامبر اسلام به ترتیب عبارتند از: عبدالله، عبدالمطلب، هاشم، عبدمناف، قصی، کلاب، مره، کعب، لوی، غالب، فهر، مالک، نضر، کنانه، خزیمه، مدرکه، الیاس، مضر، نزار، معد و عدنان. به طور مسلم نسب آن حضرت تا «معدبن عدنان» به همین قرار است ولی از عدنان به بالا تا حضرت اسماعیل از نظر شماره و اسامی مورد اختلاف است و طبق روایتی که ابن عباس از پیامبر نقل کرده هر موقع نسب آن حضرت به عدنان رسید نباید از او تجاوز کرد. زیرا خود آن حضرت هنگام بیان کردن نام نیاکان خود از عدنان تجاوز نمی¬کرد و دستور می¬داد دیگران هم از شمردن باقی نسب تا به اسماعیل خودداری کنند و نیز می¬فرمود: که آن چه در میان اعراب در این خصوص معروف است درست نیست.قصی پسر کلاب بود. مادر کلاب، هند دختر سریربن ثعلبۀ بن حارث بن فهر بن مالک بن نضر بن کنانه بود، و دو برادر ناتنی داشت که از یک مادر نبودند: تیم و یقظه که به گفته هشام، مادرشان اسماء دختر عدی بن حارثۀ بن عمر و بن عامر بن بارق بود. ولی ابن اسحاق گوید که مادرشان هند دختر حارثه از قوم بارق بود و به قولی یقظه از هند مادر کلاب بود. 
کلمات کلیدی:

قصی بن کلاب

عبد مناف بن قصی

هاشم بن عبد مناف

فهرست مطالب 
«قصی بن کلاب» 1
«عبد مناف بن قصی» 18
«هاشم بن عبد مناف» 23
علت لقب عبدالمطلب را مورخان چنین مینویسند: 32
شفاء دختر دیگر پدرش چنین مرثیه سروده است: 36
فهرست منابع 38

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

Admin بازدید : 380 دوشنبه 27 دی 1395 نظرات (0)

روشهای برخورد امام على (ع)و پیامبر(ص) با مخالفان

دسته: فقه،الهیات،معارف
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 45 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 40

خداوند متعال بر اساس علم بى پایان و حکمت بالغه خود راه سعادت و برنامه خوشبختى و رسیدن انسان را به کمال شایسته او، توسط پیامبر اکرم(ص) به مردم ابلاغ فرمود

قیمت فایل فقط 9,000 تومان

خرید

روشهای برخورد امام على (ع)و پیامبر(ص) با مخالفان

رحمت پایه و اساس هدایت الهى

خداوند متعال بر اساس علم بى پایان و حکمت بالغه خود راه سعادت و برنامه خوشبختى و رسیدن انسان را به کمال شایسته او، توسط پیامبر اکرم(ص) به مردم ابلاغ فرمود. اساس هدایت خداوند مبتنى بر رحمت، عفو، گذشت، عطوفت و مهربانى است و غضب و عذاب حالت استثنایى دارد و جز در موارد ناچارى از آن استفاده نمى شود. در دعا مى خوانیم: «اى کسى که رحمت او بر خشم و غضبش پیشى دارد». دستور به آغاز کردن همه کارها با «بسم الله الرحمن الرحیم» براى توجه دادن به رحمت بى پایان و بى منتهاى خداوند متعال است و نیز شروع 113 سوره از سوره هاى قرآن ـ کتاب هدایت و راهنمایى بشر به سوى کمال و سعادت ـ با «بسم الله الرحمن الرحیم» به انسان مى فهماند که هدایت خداوند بر اساس رحمت و مهربانى است نه بر اساس انتقام، خشم، غضب و ... .
پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام که از سوى خداوند متعال براى هدایت مردم معیّن شده اند، در تمام برنامه هاى خود، از جانب خدا موظف اند که اصل را بر رحمت و عطوفت قرار دهند و از خشونت و تندى جز در موارد استثنایى بپرهیزند. پیشوایان معصوم علیهم السلام مظهر صفات و اسماء خداوند هستند و به مقتضاى «ارحم الراحمین» بودن خدا و شمول رحمتش نسبت به همه موجودات، آنان نیز باید نسبت به همه مردم مهربان باشند. قرآن کریم در بیان سیره و روش پیامبر اکرم(ص) در برخورد با مسلمانان مى فرماید:
«بر اثر لطف و رحمت خداست که با مردم مهربان و ملایم شدى، اگر تندخو و سخت دل بودى، مردم از اطراف تو پراکنده مى شدند. پس از کردار ناپسند مردم در گذر، براى ایشان آمرزش بخواه و در کارها با آنان مشورت کن و آنگاه که تصمیم گرفتى بر خدا توکل کن، به درستى که خدا توکل کنندگان را دوست دارد.»پیامبر بزرگوار اسلام(ص) در هدایت مردم به راه سعادت و خوشبختى، حریص و آزمند بود، از هیچ تلاش و کوششى فروگذار نمى کرد، از همه چیز خود گذشته بود و هیچ چیز مانع و جلودار او نبود. بر پیامبر اکرم(ص) بسیار سخت و دشوار بود که مردم به عذاب، بدبختى و شقاوت گرفتار شوند، قرآن کریم مى فرماید:«پیامبرى از شما براى هدایتتان آمده است، که رنج و پریشانى شما بر او بسیار گران است. او بر هدایت شما بسیار حریص و مشتاق است و به مؤمنان بسیار رؤوف و مهربان است.»
کلمات کلیدی:

رحمت

پیامبر(ص)

امام على (ع)

هدایت الهى

قیمت فایل فقط 9,000 تومان

خرید

Admin بازدید : 224 دوشنبه 27 دی 1395 نظرات (0)

مقاله رابطه حجاب با فرهنگ برهنگی

دسته: فقه،الهیات،معارف
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 35 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 21

لباس پوشیدن، شأنی از شئون انسان است و پدیده ای است كه تقریباً به اندازه طول تاریخ بشر سابقه و به قدر پهنه جغرافیای امروزین زمین گسترش دارد

قیمت فایل فقط 12,500 تومان

خرید

مقاله رابطه حجاب با فرهنگ برهنگی

مقدمه:
لباس پوشیدن، شأنی از شئون انسان است و پدیده ای است كه تقریباً به اندازه طول تاریخ بشر سابقه و به قدر پهنه جغرافیای امروزین زمین گسترش دارد. این پدیده با خصوصیات مختلف فردی و اجتماعی انسان در ارتباط است و می‌توان آن را از دیدگاه های مختلفی از قبیل روانشناسی، اخلاق، اقتصاد، جامعه شناسی، مذهب، قانون، تاریخ و جغرافیا مورد مطالعه قرار داد و برای یافتن پاسخی به این گونه پرسش‌ها به جستجو بر آمد كه :
- چرا انسان لباس به تن می‌كند؟
- چه رابطه ای میان نوع لباس انسان و خصوصیات روانی او وجود دارد؟
- چه ارتباطی میان وضع مالی و طبقه اقتصادی یك انسان با نوع لباس او برقرار است؟
- گروه های مختلف اجتماعی یك جامعه چه لباس‌هایی می‌پوشند؟
- مذاهب مختلف درباره لباس چه گفته اند؟
- در قوانین مدنی چه قانون‌هایی درباره پوشش مردم وضع شده است؟
- تحولات لباس اقوام مختلف در طول تاریخ چگونه بوده و تحت تاثیر چه عواملی صورت گرفته است؟
- در نقاط مختلف كره زمین و در اوضاع و احوال اقلیمی گوناگون، چه تفاوت‌هایی میان لباس مردم دیده می‌شود؟
پیداست كه پاسخ به هر یك از این پرسش‌ها و دیگر پرسش های متعدد مشابه آن محتاج بحث های مفصل و فرصت های طولانی است. محققان رشته های مختلف درباره این مسائل به تحقیق و تفكر فراوان پرداخته و در این باره كتاب‌ها نگاشته اند.معنی لباس را همه می‌دانیم، پس نیازی به تعریف آن نیست. اما فرهنگ را لازم است تعریف كنیم. یعنی لازم است مقصود خود را از فرهنگ بیان كنیم. فرهنگ در نظر ما و به تعریف ما عبارت است از كلی ترین بینش و نگرشی كه یك جامعه نسبت به جهان دارد. این بینش و نگرش همان معنایی است كه آن جامعه برای هستی و انسان قائل است و به اندازه ای كلی و جهان شمول است كه همه ارزش های روش های فرد و اجتماع را در بر می‌گیرد. در این نوشته گهگاه برای توضیح بیشتر، «جهان بینی» را نیز به معنی فرهنگ و مرادف آن به كار گرفته ایم.ما معتقدیم كه جهان بینی هر قوم در شكل و كیفیت بسیاری از جنبه های محسوس و ملموس زندگی آن قوم تاثیری قوی دارد. جهانی كه مردم می‌سازند و در آن زندگی می‌كنند تا اندازه زیادی تحت تاثیر جهان بینی آنان است.
کلمات کلیدی:

حجاب

پوشش

فرهنگ برهنگی

رابطه حجاب با فرهنگ برهنگی

قیمت فایل فقط 12,500 تومان

خرید

Admin بازدید : 795 دوشنبه 27 دی 1395 نظرات (0)

حضرت فاطمه زهرا (ع)

دسته: فقه،الهیات،معارف
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 57 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 60

زندگی حضرت زهرا علیها السلام را از لحاظ دوم مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهد به همین جهت اگر پاره ای از مناقب و داستانها از قلم افتاده نباید مورد ایراد واقع شود ، زیرا منظور اصلی این بوده که شخصیت آن حضرت از لحاظ طرز زندگی و اخلاق و رفتار روشن شود

قیمت فایل فقط 15,500 تومان

خرید

 حضرت فاطمه زهرا (ع)

پـیـشگفتار 
کسانی که با تاریخ سر وکار دارند و مقداری از عمرشان را به مطالعه شرح حال و بیوگرافی رجال گذشته و بانوان معروف اخصاص می دهند ، ممکن است هدفهای مختلفی داشته باشند. گروهی خواندن و مطالعه کتابهای تاریخ را یک نوع سرگرمی می شمارند. ساعتهای فراغت خودشان را با خواندن کتابهای تایخ می گذرانند . تاریخ می خوانند تا در ضمن گذراندن وقت و سرگرمی ،مطالب و داستانهای شگفت انگیز و جالبی را یاد بگیرند و در انجمن های دوستانه با آب و تاب برای دیگران تعریف کنند.عده دیگری از خواندن تاریخ هدفهای عالی تر و ارزنده تری دارند. شرح حال رجال بزرگ را مطالعه می کنند تا درس زندگی بیاموزند. رمز عظمت و موفقیت اشخاص را از لابلای تاریخ بدست می آورند تا از اعمال و رفتارشان سرمشق بگیرند. علل شکست افراد و عوامل انحطاط ملتها را از درون تاریخ استخراج می نمایند تا خودشان بدانها گرفتار نشوند و اجتماعشان را از آنها بر حذر دارند. 
همچنین کسانی که شرح حال پیغمبران بزرگ را می خوانند و زندگی ائمه اطهار و رجال دین را مورد بررسی قرار مید هند دو دسته اند. یک دسته هدفی جز گذراندن وقت و سرگرمی ندارند. و مناقب پیمبران و امامان را می خوانند تا در ضمن سرگرمی داستانهای شگفت انگیزی را یاد بگیرند و در مجالس تکرارکنند. از خواندن و شنیدن مطالب عجیب و غریب لذت می برند به ثواب استماع فضایل و مراثی اهلبیت قناعت می کنند.دسته دیگر ، زندگی و شرح حال برگزیدگان الهی را مطالعه می کنند تا راز عظمت و محبوبیت آنان را بدست آورند و از طریق زندگی راه و روشی که همان صراط مستقیم دیانت است بشناسند و از اعمال و رفتارشان درس زندگی بیاموزند. 
کلمات کلیدی:

زنان

بانوی نمونه اسلام

علم و دانش حضرت فاطمه

ایمان و عبادت حضرت فاطمه (ع)

مقدمه:
متاسفانه اکثر کسانی که به تایخ ائمه مراجعه می کنند از دسته اولند. اکثر کتابهای مناقب و تواریخ پیمبران و ائمه اطهار نیز مناسب حال آن دسته و بر طبق مذاق آنان تهیه شده است . کتابهای مناقب پر است از مطالب شگفت انگیز و گاهی اغراق آمیز . ولی در مورد زندگی اجتماعی و سیاسی و اخلاقی و طرز رفتار و گفتار و کردار آنان با اختصار برگزار شده است . هر مسلمانی درباره پیغمبر و هر یک از امامان چندین داستان شگفت انگیز شنیده و بیاد دارد. لیکن از برنامه های اجتماعی آنان و اعمال و کردار فردی و طرز رفتار شان با ستمکاران و خلفای وقت چندان اطلاعی ندارد.منظور محقق اینست که زندگی حضرت زهرا علیها السلام را از لحاظ دوم مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهد. به همین جهت اگر پاره ای از مناقب و داستانها از قلم افتاده نباید مورد ایراد واقع شود ، زیرا منظور اصلی این بوده که شخصیت آن حضرت از لحاظ طرز زندگی و اخلاق  و رفتار روشن شود.
متاسفانه زندگی آن بانوی بزرگ تا حدی تاریک مانده و در مدارک اولیه اسلام مطلب زیادی ندارد. این ابهام معلول چند علت است : 
علت اول: دوران زندگی حضرت زهرا (ع) کوتاه بود و از هجده سال تجاوز نکرد. در حدود نصف این مدت ، قبل از بلوغ بود که چندان مورد توجه واقع نمی شد. از بلوغ تا مرگ هم زیاد فاصله نداشت . 
علت دوم : حضرت زهرا (ع) چون زن بود و اکثر دوران زندگی او در داخل خانه سپری می شد کمتر کسی می توانست به طور کامل از زندگی داخلی او اطلاع پیدا کند. 
علت سوم : افکار مردم آن عصر بدان پایه نبود که برای زندگی دختر پیغمبر و بانوی نمونه اسلام اهمیت و ارزش زیادی قائل باشند. تا در حفظ جزئیات آن کوشش نمایند.به هر حال گرچه جزئیات زندگی و سیر و سلوک آن بانوی نمونه بطور کامل ضبط نشده ولی محقق سعی کرده که از همان مقدار موجود ، با تجزیه و تحلیل، شخصیت او را مجسم سازد. لذا گاهی ناچار شده از روش معمول تاریخ نگاران – اکتفا کردن به نقل متن قضایا – تجاوز نموده به نتیجه گیری و تجزیه و تحلیل بپردازد.  
فهرست مطالب
پـیـشگفتار 1
بانوی نمونه : 3
مقدمه : 4
مادر فاطمه : 5
نخستین کانون اسلامی 7
دستور آسمانی 9
دوران آبستنی 10
ولادت فاطمه (ع) 12
تاریخ تولد: 12
آرزوی پیامبر (ص) و خدیجه : 13
دوران شیر خوارگی 14
مرگ مادر 18
نتیجه 18
بعد از وفات مادر 20
فاطمه (ع) به سوی مدینه 23
عروسی حضرت فاطمه علیهما السلام 25
پیشنهاد به علی (ع) 27
علی (ع) به خواستگاری می رود 28
توافق : 30
خطبه عقد: 31
انتخاب داماد : 33
مهر حضرت زهرا (ع) 34
یک عمل آموزنده : 34
جهاز زهرا (ع) : 35
درسی به مسلمین : 37
اثاث خانه علی (ع) : 40
مذاکره عروسی : 40
جشن عروسی : 42
خانه داری : 44
علم و دانش فاطمه : 48
ایمان و عبادت فاطمه (ع): 51
عقیده زهرا (ع) درباره زنان : 53
نتیجه: 56
منابع: 58

قیمت فایل فقط 15,500 تومان

خرید

Admin بازدید : 517 دوشنبه 27 دی 1395 نظرات (0)

تفسیر آیه اول سورة حمد

دسته: فقه،الهیات،معارف
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 32 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 17

سوره حمد که نام دیگرش فاتحه الکتاب است هفت آیه دارد و تنها سوره‌ای است که بر هر مسلمانی واجب است حداقل روزانه 10 بار آن را در نمازهای شبانه روزی بخواند و گرنه نماز او باطل است

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

تفسیر آیه اول سورة حمد

الحمد لله رب العالمین
سپاس و ستایش مخصوص خداوندی است که پروردگار جهانیان است
praise be to god , the cherisher and sustaine of the world
مقدمه:
قرآن مجید با تأثیر فراوانی که در زندگی بشر و تحول تاریخ و مخصوصا مسلمین داشته است، اما چنانکه شایسته و بایستة مقام قرآن بوده به آن توجه نشده و درس مردم مهجور مانده است و با آنکه خود قرآن فرمود: (و لفد سیر نا القرآن للذکر)- ما قرآن را برای پندگیری سهل و آسان قرار دادیم – باز عده‌ای از مطالب قرآنی مورد فراموشی و بی توجهی قرار گرفته است.قرآن مجید از اول تا آخر پیام الهی برای بشر است و آگاهی و آشنایی با مقام پیام لازم است. خصوصا پیامی که از جانب خدا و مربوط به سعادت دنیوی و ابدی انسان‌ها باشد که توبر در مقام آیات و مطالب آن لازم است.
کلمات کلیدی:

تفسیر قرآن

تفسیر نمونه

تفسیر المیزان

تفسیر سوره حمد

سورة حمد

سوره حمد که نام دیگرش فاتحه الکتاب است هفت آیه دارد  و تنها سوره‌ای است که بر هر مسلمانی واجب است حداقل روزانه 10 بار آن را در نمازهای شبانه روزی بخواند و گرنه نماز او باطل است.  بنا بر روایت جابر بن عبدالله انصاری از رسول اکرم (ص): این سوره بهترین سوره های قرآن است و به نقل از ابن عباس سورة حمد اساس قرآن است. در حدیث نیز آمده است: اگر هفتاد مرتبه این سوره را بر مرده خواندید و زنده شد تعجب نکنید.از نامگذاری این سوره به فاتحه الکتاب معلوم می‌شود که تمام آیات قرآن در زمان رسول اکرم (ص) جمع آوری شده و به صورت کتاب در آمده است و به امر ایشان در سوره در آغاز قرآن قرار گرفته است.
همچنین در حدیث ثقلین می‌خوانیم که پیامبر فرمود: «انی تارک فهکم العقلین کتاب الله و عترتی  - من دو چیز گرانبها در میان شما می‌گذارم. کتاب خدا و امتم را- از این حدیث نیز معلوم می شود که آیات الهی در زمان پیامبر به صورت کتاب الله جمع آوری شده و به همین نام در میان مسلمانان معروف و مشهور بوده است.آیات سور] مبارکه فاتحه الکتاب اشاراتی دربارة خداوند و صفات او، مسأله معاد، شناخت و درخواست رهروی در راه حق و قبول حاکمیت و ربوبیت خداوند دارد. همچنین بر ادامة راه اولیای خدا، ابراز علاقه به مؤمنان و از گمراهان و غضب شدگان اعلام بیزاری و انزجار شده است.
فهرست
تفسیر آیه 7
تفسیر نمونه 10
تفسیر المیزان 14
فهرست منابع 18

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

Admin بازدید : 342 دوشنبه 27 دی 1395 نظرات (0)

پیدایش انسان از نظر علم و قرآن

دسته: فقه،الهیات،معارف
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 26 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 24

موضوع بحث پیدایش انسان از نظر علم و از نظر قرآن است ابتدا درباره پیدایش انسان از دیدگاه علم مطالبی را مطرح می كنم

قیمت فایل فقط 11,500 تومان

خرید

پیدایش انسان از نظر علم و قرآن

مقدمه
موضوع بحث پیدایش انسان از نظر علم و از نظر قرآن است ابتدا درباره پیدایش انسان از دیدگاه علم مطالبی را مطرح می كنم. تحقیقات علوم طبیعی و مطالعات علمی در زمینه شناخت طبیعت، روش و شیوه ای دارد كه بیشتر بر مشاهدات عینی خارجی، تجربیات آزمایشگاهی، بررسی های تطبیقی، و نتیجه گیری های علمی از این مشاهدات و تجربه ها و بررسی ها تكیه دارد، و باید هم چنین باشد. باید بپذیریم كه شیوه های مورد استفاده در این قرن های اخیر در زمینه شناخت طبیعت، شیوه‌های پیشرفته، آگاهی بخش و پرثمری بوده است . یكی از چهره‌های درخشنده در طبیعت شناسی علمی داروین است. مطالعه زندگی نامه این مرد نشان می‌دهد كه مردی به تمام معنا جستجوگر، علم دوست، و عاشق شناخت بهتر جهان بوده است. او به راستی می‌خواسته بر آگاهیهای صحیح‌تر درباره جهان طبیعت دست بیابد. روشی علمی كه او برای این منظور مورد استفاده قرار داده روشی است كه در اصل صحیح و عالمانه و علمی است و كه هنوز هم به قوت خودباقی است و در آینده هم باید از آن استفاده كرد. او با بردباری قابل تحسینی مجموعه اطلاعاتی علمی را كه درباره پیدایش موجودات طبیعت، ومخصوصاً موجود زنده، تا عصر او دیگران در كتابهایشان نوشته بودند گردآوری كرد و مورد مطالعه قرار داد.
 و چون یك طبیعت شناس ارزنده فقط ملا كتابی نیست بلكه كتاب بزرگتری را كه او مورد استفاده دایم و پیگیر قرار می دهد كتاب پر راز و در عین حال آگاهی بخش طبیعت است، او تلاش كرد تا نه تنها به صورت شخصی، بلكه با تمام امكاناتی كه در اختیار داشت ( كلكسیون ها و مجموعه های ارزنده ای از فسیل‌های گیاهی وحیوانی، از انواع سنگها، و آنچه می توانست در شناخت علمی طبیعت به او كمك بكند ) به شناخت طبیعت بپردازد. برای اینكه پیوند فرهنگ بشری در طول قرنهای گوناگون محفوظ بماند و فكر نكنیم كه همه چیز نو است و بر گذشته‌ها یكسره خط بطلان بكشیم، یادآوری می كنم كه مشابه این طرز عمل را در طبیعت شناسی ارسطو و در زندگی نامه او نقل كرده اند. ارسطو هم از محبت و علاقه اسكندر پرقدرت به خودش یك استفاده فراوان و مهم كرد و آن این بود كه از او و از كسانی كه با او بودند خواسته بود تا به هر جا می روند مدارك طبیعی تازه علمی را برای تهیه كلكسیونهای علمی طبیعی برای او بفرستند.
 به همین جهت است كه او در كتابهای طبیعت شناسی‌اش آگاهی‌هایی می دهد كه از محیط یونان وپیرامون یونان بسی ‌فراتر است؛ آگاهی‌هایی ناشی از مشاهدات عینی و همراه با نتیجه گیریهای >نیمه علمی < داروین با نتیجه‌گیری از مجموعه مطالعات وسیعش، در خلال كتابها و بر آثار طبیعی گردآوری شده زمانش، نتیجه‌ای گرفت كه البته این نتیجه و این فرضیه سابقه داشت : فرضیه تكامل. فرضیه تكامل مخلوق داروین نیست بلكه داروین با مطالعاتش توانست در شناساندن علمی این فرضیه و گسترش نتیجه گیریهای علمی از آن یك نقطه عطف و یك جهش به وجود بیاورد، و به همین جهت فرضیه تكامل به نام داروینیسم معروف شد. ما نباید بگوییم این نامگذاری‌ها غلط است. نباید بر سر آنها جدال كنیم. باید معنی صحیح این نامگذاری‌ها را یاد بگیریم. وقتی می‌گوییم داروینیسم، نمی‌خواهیم بگوییم و فرضیه‌ها و نظریات علمی كه او خلق و ابداع كرده است. می‌توانیم بگوییم نظریاتی كه او به بهترین وجه نسبت به زمان خودش و قبل از خودش به آنها شكل داد. بر طبق این نتیجه گیری نهایی داروین به این نتیجه‌هایی كه عرض می‌كنم رسید. 
کلمات کلیدی:

انسان

پیدایش انسان از نظر علم

پیدایش انسان از نظر قرآن

قیمت فایل فقط 11,500 تومان

خرید

Admin بازدید : 326 دوشنبه 27 دی 1395 نظرات (0)

مقاله بهائیت

دسته: فقه،الهیات،معارف
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 38 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 34

از آغاز پیدایش دین اسلام تاکنون همواره دشمنان خدا و پیامبر در قالب فرقه گرائی و خرافات و یا نیرنگ و مردم فریبی به مقابله با این دین الهی پرداخته‌اند اما از آنجا که حقانیت و وحدانیت دین مبین اسلام اصلی فناناپذیر می باشد

قیمت فایل فقط 13,500 تومان

خرید

مقاله بهائیت

پیشگفتار 
از آغاز پیدایش دین اسلام تاکنون همواره دشمنان خدا و پیامبر در قالب فرقه گرائی و خرافات و یا نیرنگ و مردم فریبی به مقابله با این دین الهی پرداخته‌اند اما از آنجا که حقانیت و وحدانیت دین مبین اسلام اصلی فناناپذیر می باشد پس از مدتی مکر و حیله آنان عیان و رسوائی این دین بر همه آشکار گشته در میان فرقه‌های ساخت بشر و استثمار فرقه بهائیت یکی از آنها می باشد. که بیش از یک قرن پیش توسط استعمار حیله‌گر انگلیس بنیان نهاده شد. تا به اینجا شبهه در اصول اعتقادی بخصوص مسئله مهدویت بتواند شکافی در میان شیعیان ایجاد نماید.
و بدین طریق راه نفوذی را جهت بسط خرافات و دین گریزی و در نهایت رسیدن به مقاصد شوم خود ایجاد نماید.
لذا در همان اوایل پیدایش این فرقه در دوره سلطنت قاجاریه بسیاری از علمای بزرگ دین با افشاگری پرده از این توطئه برداشته و سعی در آگاه نمودن مردم نمودند. البته هدف دیگر انگلیس نفوذ و رخنه از طریق این فرقه در رده های بالای حکومتی نیز بوده است بخصوص در دوران پهلوی که بسیاری از سردمداران آن مانند هویدا و نصیری و فرخ‌رو پارسا وزیر آموزش و پرورش رژیم سفاک پهلوی لذا ما بر آن شدیم که با تحقیقی مبسوط پرده از چهره زشت این فرقه برداشته و نسبت به خطر نفوذ این عناصر هشدار لازم داده شود. هرچند که با برافزاشته شدن پرچم جمهوری اسلامی این فرقه اکنون هیچ پایگاهی در ایران نداشته ولی بیان رذالتها و وطن فروشهای این گروه می تواند گامی مؤثر در روشنگری نسل جوان و عشق واقعی به ولی عسر در ذل توجهات آن حضرت باشد. به امید روزی که پرچم حکومت اسلامی به دست توانای قائم آل محمد در سراسر جهان برافراشته گردد.  
کلمات کلیدی:

بهائیت

دین اسلام

جمهوری اسلامی ایران

 فهرست مطالب
1 پیشگفتار 1
2 انگیزه 1

3 بهائیت و رژیم پهلوی و مواضع علما 3

4 بهائیان و جاسوسی 6
5 ارتباط با بیگانگان 7
6 اخلال در مبانی تشیع 9

7 بهائیت ستون پنجم استعمار 11

8 بهاییها و اسرائیل 14

9 امیرکبیر، نقش بی بدیل در سرکوب فتنه باب 17

10 خاطرات و زندگی صبحی 19

11 بهائیت و سیاست عدم مداخله در سیاست 23

12 ریاکاری و تظاهر در بهائیت 25
13 انحرافات اخلاقی 27

14 کشف حجاب و بهائیت 30

15 ردپای دالگورکی در ماجرای باب و بها 31
16 منابع و مآخذ 35

قیمت فایل فقط 13,500 تومان

خرید

Admin بازدید : 120 دوشنبه 27 دی 1395 نظرات (0)

پایان نامه کارشناسی رشته الهیات و معارف اسلامی با عنوان اسارت در خود

دسته: فقه،الهیات،معارف
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 114 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 71

درباره ساختار وجودی انسان و اینكه دو ساحتی است یا تك قطبی، دو نظریه مهم و كلی وجود دارداول نظریه اكثر اندیشمندان غربی مبنی بر اینكه انسان هویتی تك قطبی و طبیعی دارد انسان موجودی مادی و زیستی است كه تحت تاثیر تاریخ، جامعه ، تربیت ، ویا انتخاب خود ساخته می شود

قیمت فایل فقط 33,000 تومان

خرید

پایان نامه کارشناسی رشته الهیات و معارف اسلامی با عنوان اسارت در خود

ساختار هویت انسان:

درباره ساختار وجودی انسان و اینكه دو ساحتی است یا تك قطبی، دو نظریه مهم و كلی وجود دارد.اول. نظریه اكثر اندیشمندان غربی مبنی بر اینكه انسان هویتی تك قطبی و طبیعی دارد. انسان موجودی مادی و زیستی است كه تحت تاثیر تاریخ، جامعه ، تربیت ، ویا انتخاب خود ساخته می شود. این نظریه عمدتا مربوط به كسانی است كه روح انسان را از سنخ بدن و طبیعت و ماده می دانند.دوم . نظریه اندیشمندانی كه علاوه بر بعد طبیعی، برای انسان بعدی متافیزیكی نیز قایل اند  كسانی كه انسان را دارای روحی مجرد و از سنخ ملكوت می دانند.اسلام طرفدار نظریه دوم است. از این دیدگاه آدمی به طور کلی از دو گونه هویت معنوی و مادی برخوردار است. از این نظر كه از بدن مادی و طبیعی  سود می برد ، هویتی بشری و طبیعی دارد و از آن جهت كه دارای روحی مجرد و فرا طبیعی است، دارای هویتی مجرد نیز هست.
قرآن كریم به ساختار دو بعدی روح انسان اشاره كرده و می فرماید: خداوند آفرینش انسان را ازگل آغاز كرد، سپس او را سازمان هماهنگ بخشید و از روح خود در او دمید، پس انسان آمیزه ‏اى از عنصرى مادی و زمینى و عنصری مجرد و الهى است، و بدأ خلق الانسان من طین‏ ثم سوّاه و نفخ فیه من روحه، شروع خلقت انسان از خاك بود، سپس او را بیاراست و از روح خویش در او دمید. سجده / 9 و 7.در آموزه های دینی ما تعبیرهای فراوانی نسبت به دو واقعیت وجودی انسان وجود دارد، همچون: خود حقیقی و خود مجازی، خود ملكوتی و خود ملكی، خود مثبت و خود منفی، خود عالی و خود سافل، خود مجرد و خود مادی، خود معنوی و خود طبیعی و مانند آن.
اینكه انسان دارای دوساحت مادی و مجرد است، قابل انكار نیست، ولی از دیدگاه انسان شناسی و خودشناسی باید به این نكته توجه كنیم كه ما به عنوان انسان، موجودی فرامادی و روحانی هستیم و بدن مادی، تنها قالب این جهانی ما است. ما به بدن طبیعی خود در این دنیا نیاز داریم، ولی بدن نیستیم. انسان، طبیعت مادی نیست، انسان یك حقیقت روحانی است و بدن تنها ابزاری است كه خدای متعال در این زندگی در اختیار ما قرار داده تا بتوانیم در عالم عنصری و طبیعت مادی این عالم زندگی كنیم.این رویکرد باعث نمی شود که ما بدن و هویت بشری خود را فراموش کنیم و یا آن را از حیطه فعالیت های خودسازانه خارج بدانیم، زیرا در هر صورت انسان تا هنگامی که زنده است و در این سرای زندگی می کند، در طبیعت رشد می کند و به بدن و هویت بشری خود نیاز دارد و تا هنگامی که آن را به خوبی مدیریت نکند، امکان رشد معنوی و انسانی نیز نخواهد داشت.
کلمات کلیدی:

نفس انسانی

هویت انسان

كرامت نفس

خواهش های نفسانی

سه گانگی هویت انسان:

قرآن کریم در مورد انسان از سه واقعیت وجودی نفس، عقل و قلب سخن می گوید. نفس مجموعه ای از قوای غریزی آدمی است و هویت بشری انسان را می سازد، عقل که مرکز ادراک و استدلال است، به انسان هویت انسانی می دهد و قلب که عرش رحمان است، به آدمی هویتی الهی می بخشد.مطابق این رویکرد، بعد مجرد انسان نیز خود به دو هویت انسانی و الهی تقسیم می شود. بنابراین در یک نظریه کلی و نهایی درباره ساختار هویت انسان می توان گفت: انسان به طور کلی دارای سه گونه هویت است.
1. هویت بشری که در عرصه حیات طبیعی شکل می گیرد و توسط نفس مدیریت می شود. 
2. هویت انسانی که در عرصه حیات عقلانی و توسط نیروی عقل رشد می کند. 
3. هویت الهی که در عرصه حیات عرفانی و قلب پرورش می یابد.
فهرست مطالب
مقدمه 1
فصل اول 3
دو نوع در تعالیم اسلامی 3
خود دوستی ودگردوستی 9
غریزه خود دوستی و تمایل دگردوستی 9
فصل دوم 11
كرامت نفس ومبارزه با نفس 11
خواهش های نفسانی 14
مبارزه با خواهش های نفسانی 14
صبر در برابر مشكلات 15
فصل سوم 17
خودخواهی سرچشمۀ انحطاط 17
سخنانی از امام خمینی (ره)در مورد خودخواهی وخودبینی 19
فصل چهارم
21 مظاهر خودخواهی درزندگی انسان 21
دو مورد از تعالیم اسلامی در مبارزۀمستقیم با عوارض خودخواهی 21
فصل پنجم 25
حق 25
فصل ششم 27
كبر ونخوت 27
آیه ای از كبر ونخوت 28
فصل هفتم 29
غرور و خود بینی 29
مفهوم غرور 29
غرور در قرآن مجید 30
تفسیر و جمع بندی 33
نتیجه نهایی 37
نكوهش غرور در روایات اسلامی 37
فصل هشتم 45
دین گریزی 45
فصل نهم 50
مبارزه با خودخواهی 50
فصل دهم 52
عبادت بی ثمر 52
حركات صعودی 57
شنوندگان سخن غیرحق 57
فصل یازدهم 60
راه عملی مبارزه با خودخواهی 60
مبدأ و معاد 60
آثار سازندۀ عقیده به معاد 61
آثاراجتماعی عقیده به معاد 63
ایجاد تعادل در امیال 67
منابع و مأخذ 71

قیمت فایل فقط 33,000 تومان

خرید

تعداد صفحات : 2

درباره ما
وبسایت فارس مقاله در زمینه مقالات ، تحقیق و پروزه ها فعالیت دارد و روزانه تعداد بسیاری فایل مرتبط با این موارد قرار داده می شود که علاقه مندان به دانش و فناوری می توانند دانلود نمایند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3056
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 111
  • آی پی دیروز : 139
  • بازدید امروز : 323
  • باردید دیروز : 628
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 323
  • بازدید ماه : 4,652
  • بازدید سال : 192,105
  • بازدید کلی : 2,175,091