loading...
دانلود مقاله ، تحقیق و پروژه - فارس مقاله
Admin بازدید : 342 سه شنبه 22 فروردین 1396 نظرات (0)

مقدمه ای بر سفال و سفالگری

دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 4 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 13 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 28

خاك دستمایة خداوند برای آفرینش انسان است همه از خاك به وجود آمده ایم و به خاك برمی گردیم آنچه خداوند ما را از آن آفریده پاكترین عناصر طبیعت می باشد

قیمت فایل فقط 5,900 تومان

خرید

خاك دستمایة خداوند برای آفرینش انسان است . همه از خاك به وجود آمده ایم و به خاك برمی گردیم. آنچه خداوند ما را از آن آفریده پاكترین عناصر طبیعت می باشد. آب و خاك یكی از برترین هنرهای انسانی كه از مظاهر خداوند بر روی زمین است هنر شكل دادن به گل یا همان سفال است. انسان از همان ابتدای خلقت به این هنر روی آورد. انسان غارنشین برای تهیه و نگهداری غذا از گل شكل گرفته استفاده می كرد، آنها برای این كار گل را به شكل ظروف مورد نیاز خود در آورده و آن را در مقابل نور و حرارت خورشید قرار می دادند تا خشك شود. این بار 27000 سال پیش در منطقه dolni vestonice یا همان چك و اسلواكی امروزی مردم از آتش برای سخت كردن ظروف گلی استفاده كردند. برای پخت سفال بدون شكستگی آنها گل را در هوا كاملاً خشك می كردند و سپس آن را به راحتی در یك آتش باز قرار می دادند و با دمایی حدود c650 تا c 750 می پختند. در این منطقه بقایای تعداد زیادی از سفالینه های ساخت دست بشر كه مجسمه هایی از انسانها و حیوانات است یافت شده.

فهرست مطالب

مقدمه ای بر سفال و سفالگری

1

فصل اول (معرفی سفالگری به روش قالبگیری)

كارگاه سفالگری و وسایل آن

6

طرز تهیه دوغاب

7

قالبگیری

9

خط گیری و پولیش كاری

10

پخت در كوره های سنتی و الكتریكی

10

نقاشی و لعاب كاری

15

فصل دوم (گزارش كار عملی در كارگاه سفالگری مارلیك)

مشخصات كارگاه سفالگری مارلیك

19

بیوگرافی استاد سعید فخر موسوی

20

شرح تهیه سفالینه در كارگاه سفالگری مارلیك

23

نتیجه گیری و تقدیر

25

فهرست منابع و مآخذ

27

قیمت فایل فقط 5,900 تومان

خرید

Admin بازدید : 193 جمعه 04 فروردین 1396 نظرات (0)

بررسی تطبیقی مدت زمان تصدی مناصب سیاسی در کشورهای منتخب با تاکید بر منصب ریاست جمهوری

دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 36 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 26

درنظام ریاستی نه تنها ریاست کشور و ریاست هیئت دولت برعهده شخص واحدی می باشد، بلکه این یکپارچگی درساختار قوه مجریه ودر میان رئیس جمهور وهمکاران وی نیز مشهود است

قیمت فایل فقط 5,900 تومان

خرید

درنظام ریاستی نه تنها ریاست کشور و ریاست هیئت دولت برعهده شخص واحدی می باشد، بلکه این یکپارچگی درساختار قوه مجریه ودر میان رئیس جمهور وهمکاران وی نیز مشهود است.

معاون رئیس جمهور اختیاراتی مستقل ازوی ندارد و وزیران نیز یک هیئت دولت، یعنی یک ارگان جمعی با مسئولیت مشترک، تشکیل نمی دهند وفقط وظایف و مسئولیت های خاصی را که رئیس جمهور به آنان محول کرده است، انجام می دهند.

برای فراهم کردن چنین موقعیتی برای رئیس جمهور مکانیسم هایی از جمله مدت زمان تصدی منظورمی گردد که به نوبه خود از وجوه مشخصه نظام ریاستی محسوب می شوند.

به این ترتیب احزاب مغلوب و در اقلیت قرار گرفته زمانی طولانی (بالای پنج سال) را در انزوای سیاسی نخواهند گذراند و بدین ترتیب زمینه برای تحول در نظام سیاسی و جلوگیری از کلونیزه شدن حزبی فراهم می شود؛ چراکه همان گونه که تجربه نشان داده است، حزب اقلیت معمولا در دو دوره متوالی، هم منصب ریاست جمهوری و هم اکثریت پارلمان را از دست نمی دهد.

فهرست مطالب

مبانی حقوق اساسی مرتبط با زمان تصدی مناصب سیاسی

الف) قوه مجریه یک رکنی

ب) انتخاب رئیس جمهور با انتخابات عمومی

ج) وسعت اختیارات رئیس جمهور

جمهوری ایتالیا

جمهوری فرانسه

جمهوری فدراسیون روسیه

جمهوری سوریه

جمهوری مصر

جمهوری اسلامی ایران

منابع

قیمت فایل فقط 5,900 تومان

خرید

Admin بازدید : 370 یکشنبه 29 اسفند 1395 نظرات (0)

طلاق و عوامل آن در ایران

دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 128 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 60

یكی از موضوعاتی كه در چند سال اخیر ذهن اكثر اندیشمندان و حتی عموم را به خود مشغول كرده است مسأله طلاق می باشد

قیمت فایل فقط 25,000 تومان

خرید

دانلود پایان نامه رشته علوم اجتماعی

طلاق و عوامل آن در ایران

*آمارهای طلاق در ایران در 5 سال در ضمیمه آورده شده است.
چكیده
یكی از موضوعاتی كه در چند سال اخیر ذهن اكثر اندیشمندان و حتی عموم را به خود مشغول كرده است مسأله طلاق  می باشد. در حال حاضر این پدیده در ایران به شكل یك مسأله و معضل اجتماعی ،مشكلات زیادی را برای افراد و خانواده های در معرض طلاق به وجود آورده است .هدف این پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر گرایش زوجین به طلاق (مطالعه موردی  شهرستان داراب)می باشد.  چارچوب نظری این پژوهش با توجه به تحقیقات پیشین و مطالعاتی كه در این زمینه انجام گرفته است، تركیبی از نظریه هــای جامعه شـــناسی خانواده و انحرافات اجتماعی  می باشد كه از نظریه های مبادله، توسعه خانواده، نظام ها، نقش ها و نظریه شبكه ای در قسمت نظریه های جامعه شناسی خانواده و از نظریه های دوركیم و مرتن در قسمت انحرافات اجتماعی استفاده شده است.روش تحقیق مورد استفاده روش پیمایشی می باشد.  و تكنیك و ابزار مورد استفاده برای جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه همراه با مصاحبه حضوری بوده است.
در این تحقیق اطلاعات مورد نظر از كل افرادی كه در شش ماهه دوم سال 1380 طلاق داده یا به دادگستری  مراجعه كرده و دادخواست طلاق داده بودند جمع آوری شد كه كل این افراد 150نفر می باشند كه 115 نفر از آنها زن و 35 نفر دیگر مرد می باشند.متغیر وابسته تحقیق میزان گرایش به طلاق مباشدكه به صورت یك طیف در پرسشنامه آمده است. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام شد كه ابتدا در قسمت آمار توصیفی ، ویژگیهای جمعیتی ،اقتصادی و اجتماعی پاسخگویان توصیف وتشریح شده است و در قسمت آمار استنباطی با توجه به سطح اندازه گیری متغیرهای مستقل كه 20 متغیر می باشد از رگرسیون دو متغیره، چند متغیره، تحلیل واریانس، آزمون تی(‏(t– test و آزمون اف test)- f ) استفاده شده است. نتایج بدست آمده از تحقیق نشان می دهند كه :
در تحلیل رگرسیون دو متغیره، متغیرهای اختلاف تحصیلی زوجین، اختلاف سن زوجین، تحصیلات زن و سن ازدواج زن با گرایش به طلاق زنان رابطه معنادار و مستقیمی دارند و متغیرهای میزان شناخت همسر قبل از ازدواج، مدت زندگی مشترك، تعداد فرزندان و مدت شناخت همسر قبل از ازدواج با گرایش به طلاق زنان رابطه معنادار و معكوس دارند.
همچنین متغیرهای مدت شناخت و میزان شناخت همسر قبل از ازدواج با گرایش مردان به طلاق رابطه معنادار ومعكوس دارند.  در بررسی تفاوت میانگین ها، تفاوت معناداری بین میانگین گرایش به طلاق زنان بر حسب، رابطه خویشاوندی با همسر، محل تولد زن، چند زنی بودن همسر ، علت اصلی طلاق و شیوه آشنایی دیده می شود.و برای مردان فقط رابطه خویشاوندی معنادار می باشد.در تحلیل رگرسیون چند متغیره، در معادله پیش بینی گرایش به طلاق زنان متغیرهای مدت شناخت، اختلاف سن و مدت زندگی مشترك توانستند 64 درصد از واریانس متغیر وابسته را پیش بینی كنند و در معادله پیش بینی گرایش به طلاق مردان سه متغیر مدت شناخت، اختلاف سن و تعداد فرزندان توانستند 77 درصد از تغییرات را پیش بینی كنند.
واژگان كلیدی:

طلاق

آمارهای طلاق

گرایش به طلاق

آسیبهای اجتماعی

آسیب شناسی خانواده

مقدمه
خانواده به عنوان كوچكترین واحد اجتماعی،  پایه و اساس ساخت اجتماع محسوب  می شودخانواده شالوده هر جامعه متمدن است (مور، 1376: 29).در واقع خانواده نهادی است كه به اعضای خود احساس آرامش و امنیت می دهد و طی قرن های متمادی به عنوان پایدارترین و مؤثرترین وسیله حفظ ویژگیهای فرهنگی و عامل انتقال آنها به نسلهای بعدی بوده است. از همین روست كه تشكیل خانواده در همه ادیان بویژه دین مقدس اسلام از اهمیت والایی برخوردار است و از آن بعنوان كانون آسایش و آرامش نام برده شده است (ولی زاده، 1378: 20).
به طور كلی خانواده به وسیله یك رابطه قــانونی بین زن ومرد كه ازدواج نام دارد شــــكل می گیرد،اما این رابطه قانونی به سه شكل ممكن است از هم گسیخته شود كه عبارتند از :
1- فسخ ازدواج؛
2- مرگ یكی از زوجین؛
3- انحلال خانواده و از بین رفتن پیوند زناشوئی بوسیله طلاق زوجین؛ (shryock,1975:333).
از آنجایی كه فسخ ازدواج با دلایل مشخص می باشد و مرگ افراد هم یك امر طبیعی است این دو مورد هر چند باعث بروز مشكلاتی در خانواده می شوند ولی طلاق به دلیل خصوصیاتی كه داردبیشتر ذهن خانواده ها و اندیشمندانرا به خود جلب كرده است." طلاق در لغت جدا شدن زن از مرد، رها شدن از قید نكاح و رهائی از زناشوئی استَ (عمید، 1369: 894).همچنین طلاق را آخرین راه انحلال قانونی ازدواج می دانند كه شوهر و زن بوسیلة حكم قانونی از هم جدا می شوند(shryock,1975:333).از آنجا كه یكی از عوامل مهم از هم گیسختگی مهمترین نهاد اجتماعی و اساس جامعه یعنی خانواده،  طلاق می باشد، بررسی طلاق و بویژه عواملی كه منجر به این امر  می شوند خود به خود ضرورت پیدا می كند. همچنین بررسی عواملی كه باعث گرایش زوجین به طلاق می شود بخاطر پیامدهایی كه در پی دارد بیشتر حائز اهمیت است. بنابراین اهمیت موضوع طلاق را با در نظر گرفتن عواقب و آسیبهای آن می توان مطرح كرد،  آسیبهای طلاق می تواند به صورت اعتیاد، بزهكاری، جرم و جنایت،  خودكشی و… باشد(دانش، 1370: 32).
از طرف دیگر در عصر ما و بخصوص سالهای اخیر بیش از دوران دیگر آمارهای طلاق بالا رفته و به تبع آن آمار وارقام جرم وجنایتهای ناشی از آن نیز زیاد شده است بطوری كه آمار طلاق در جوامع غربی و بویژه در آمریكا حدود 54 درصد می باشد، یعنی اینكه از هر 100 ازدواج 54 مورد به طلاق منجر می شود. در صورتی كه این درصدها درسال 1964 حدود 36 درصد بوده است درصد بوده است (weeks,1992:315-316).در ایران نیز آمارها نشان میدهند كه درصد طلاق سال 80 نسبت به سال79، 14 درصد رشد داشته است(به جدول ونمودار شماره 1 و ضمائم مراجعه شود) كه این افزایش ناگهانی برای جامعه ایران به عنوان یك زنگ خطر می باشد كه نباید ساده انگارانه از آن گذشت، بلكه باید با جدیت به دنبال ریشه های این مسأله بود.   
فهرست مطالب
طلاق و عوامل آن در ایران 1
چكیده 4
واژگان كلیدی 6
جدول شماره 1: نسبت های طلاق به ازدواج كل كشور، استان فارس وشهرستان داراب بین سالهای 1379 -1348 11
تحقیقات پیشین 12
چارچوب نظری تحقیق 18
مدل تحقیق 19
فرضیات تحقیق 20
روش تحقیق 22
اعتبار و روایی تحقیق 23
تعریف متغیرها 24
جدول شماره 1-توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن و جنس 27
جدول شماره 2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن ازدواج  و جنس 28
جدول شماره 3 -توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب علت اصلی طلاق از نظر خودشان 29
جدول شماره 4 نشان دهنده تفاوت میانگین های گرایش به طلاق پاسخگویان بر حسب جنس می باشد.و از لحاظ آماری هم معنا دار نمی باشد. 30
جدول شماره 4- آزمون تفاوت میانگین گرایش به طلاق بر حسب جنس 30
جدول شماره 5 نشان دهنده همبستگی بین متغیرهای مستقلی كه در سطح مقیاس فاصله ای هستند با متغیر وابسته گرایش زنان به طلاق می باشد. 30
با توجه به سطح معنی داری جدول میتوان گفت كه از بین 9 متغیر فقط متغیر درآمد با متغیر وابسته رابطه معناداری ندارد و 8 متغیر دیگر  با متغیر وابسته رابطه معناداری دارند. 30
جدول شماره 5- همبستگی بین متغیرهای مستقل زیر با گرایش زنان به طلاق 31
جدول شماره 6 همبستگی بین متغیرهای مستقلی كه در سطح مقیاس فاصله ای هستند را با متغیر وابسته گرایش مردان به طلاق را نشان می دهد. 32
جدول شماره 6- همبستگی متغیرهای زیر با میزان گرایش مردان به طلاق 32
اختلاف تحصیلات 33
اختلاف سن زوجین 33
میزان تحصیلات مرد 33
جدول شماره 7- آزمون تفاوت میانگین گرایش زنان به طلاق بر حسب تصمیم گیرنده ازدواج برای آنها 34
جدول شماره 8- آزمون تفاوت میانگین گرایش به طلاق زنان بر حسب خویشاوند بودن با همسر 35
جدول شماره 9 آزمون تفاوت میانگین گرایش به طلاق زنان بر حسب چند زنی بودن شوهر 36
جدول شماره 10- آزمون تفاوت میانگین گرایش زنان به طلاق بر حسب دخالت دیگران در زندگی 36
جدول شماره  11- آزمون تفاوت میانگین گرایش زنان به طلاق برحسب شیوه آشنایی قبل از ازدواج 36
جدول شماره 12 آزمون تفاوت میانگین گرایش به طلاق زنان برحسب محل تولد آنها 38
جدول شماره 13 آزمون تفاوت میانگین گرایش به طلاق زنان بر حسب  وضعیت اشتغال آنها 38
جدول شماره 14- آزمون تفاوت میانگین گرایش مردان به طلاق برحسب تصمیم گیرنده ازدواج آنها 39
جدول شماره 15- آزمون تفاوت میانگین گرایش به طلاق مردان بر حسب خویشاوند بودن با همسر 39
جدول شماره 16- آزمون تفاوت میانگین گرایش به طلاق مردان بر حسب دخالت دیگران در زندگی 40
جدول شماره 17- آزمون تفاوت میانگین گرایش مردان به طلاق بر حسب شیوه آشنایی قبل از ازدواج 40
جدول شماره 18- آزمون تفاوت میانگین گرایش مردان به طلاق بر حسب محل تولد آنها 42
جدول شماره 19- متغیرهایی كه در معادله رگرسیون چند متغیره پیش بینی میزان گرایش زنان به طلاق به روش گام به گام وارد شده اند. 42
جدول شماره 20- متغیرهایی كه در معادله رگرسیون چند متغیره پیش بینی میزان گرایش مردان به طلاق به روش گام به گام وارد شده اند. 43
پیشنهادها و راهكارها 46
فهرست منابع و مأخذ 49
الف) منابع فارسی 49
ب) منابع انگلیسی 53
ضمائم 56

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

*تحقیقات مرتبط با طلاق

دانلود پایان نامه عسر و حرج در طلاق

دانلود مقاله شروط خلاف مقتضای عقد (ذات-اطلاق)

دانلود مقاله بررسی اجمالی قاعده نفی عسروحرج و کاربرد آن در طلاق

دانلود مقاله عسر و حرج در درخواست طلاق از سوی زوجه در حقوق ایران

دانلود پایان نامه طلاق در ادیان الهی و بررسی عوامل اجتماعی و اقتصادی طلاق

قیمت فایل فقط 25,000 تومان

خرید

Admin بازدید : 306 یکشنبه 29 اسفند 1395 نظرات (0)

ماهیت آتش در ایران باستان

دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 71 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 105

آتش از كلمه آتر گرفته شده كه در گذشته آتربان یا آذربان به كسی گفته می شده كه پاسبان آتش یا آتر بوده است و در بیانی ساده تر آتش از برخورد و سایش دو شیء و ایجاد جرقه بوجود می آید

قیمت فایل فقط 39,000 تومان

خرید

دانلود پایان نامه رشته علوم اجتماعی

ماهیت آتش در ایران باستان

بیان مسئله 
آتش و جشن های مربوط به آن دارای چه جایگاهی در ایران باستان بوده است؟ در نگاهی اجمالی و مختصر آتش از كلمه آتر گرفته شده كه در گذشته آتربان یا آذربان به كسی گفته می شده كه پاسبان آتش یا آتر بوده است و در بیانی ساده تر آتش از برخورد و سایش دو شیء و ایجاد جرقه بوجود می آید.واژه جشن از كلمه اوستایی سینه yasna آمده و این كلمه از ریشه yaz اوستایی مشتق شده كه معنی ستایش كردن می دهد. از این رو واژه جشن به معنی ستایش و پرستش می باشد. كلمه دیگری كه از همین ریشه آمده و در بین زرتشتیان متداول می باشد .
واژه جشن jashen است كه معنی بخصوصی به خودگرفته زرتشتیان واژه جشن را بطور كلی به مراسم عید و ایام خوشی و سرور اطلاق می كنند در حالیكه مراسم مذهبی و سرودن اوستا در آن ایام را جشن می خوانند. به نظر می رسد كه یك سری علل و عواملی از قبیل فرهنگ، دین، تقدس آتش، قومیت، آداب و رسوم، جامعه آن زمان، نوع حكومت، نحوه برخوردها، و ... در بوجود آمدن این امر دخیل می باشند.امید است با انجام این تحقیق و بررسی علل و عوامل یاد شده گامی در جهت شناخت این سنت دیرینه برداشته شود. 
کلمات کلیدی:

مردم شناسی

ایران باستان

چهارشنبه سوری

برگزاری جشن های آتش در ایران باستان

ضرورت و اهمیت پژوهش: 
با توجه به مسائل مشاهده شده و با شناخت عواملی كه روی برگزاری جشن های آتش در ایران باستان مؤثر است از جمله: جامعه، آداب و رسوم، نوع حكومت، فرهنگ، قومیت، نحوه برخوردها، دین و بسیاری از علل و عوامل دیگر می توان با انجام برنامه ریزی های صحیح در جهت شناساندن تاریخ كهن ایران كه جشن های آتش یكی از جنبه های آن می‌باشد گامی اساسی در احیای تمدن كهن كشور و بالا بردن سطح معلومات تاریخ برای عبرت گیری و جلوگیری از فراموشی تاریخ تمدنی عظیم كه زندگی كنونی ما را تا به امروز بدین مرحله رسانده و مقابله با تهاجم فرهنگ بیگانه كه تفكر ایرانی به مرحله‌ی نابودی خواهند كشاند و فهماندن این مطلب به عوام و خواص كه جامعه امروز ما به تاریخ و تمدنی شگفت و عظیم بنا بوده و اكنون كه بدین مرحله رسیده مدیون چنین تمدنی گران مایه است. در كل با انجام این تحقیق می توان پله‌های ترقی را در راستای شكوفایی اندیشه های كهن و پرورش و بیداری اندیشه های امروزه برداشته و مسائل مربوطه را شناسایی و حل نموده. 
فهرست مطالب
فصل اول: 
- عنوان تحقیق: 1
- موضوع تحقیق 1
- بیان مسئله 2
- تعاریف نظری 5
- ضرورت و اهمیت پژوهش تحقیق 6
- اهداف تحقیق 8
مقدمه 9
فصل دوم 
- جشن ماهیانه 12
- آتش بطور عموم 20
- آتش در اوستا 21

- داوری یا بازشناسی آتش 23

- انتقال آتش 24
- نور و فروغ و روشنایی و اخگر فروزان 25

- انگیزه رو آوردن به سوی روشنایی و فروغ به هنگام نیایش 31

- دَرِ مهر 32
- روشنایی و تاریكی 35

- آتش نزد اقوام مختلف 37

- اهمیت اجاق خانواده و روشن نگه داشتن آن 38

- آتش در زمان مادها 43

- آتش در زمان هخامنشیان 43

- آتش در دوره ساسانیان 44
- آتشكده 45
- انواع آتشكده 47
فصل سوم: 
- چهارشنبه سوری 47

- آجیل مشكل گشا 53

- فال كوزه 55
- آش نذری 56
- كجاوه اندازی 57
- شال اندازی 58
- فالگوش 59
- قاشق زنی 60
-  تطهیر و خانه تكانی 61
- بخت گشایی 62
فصل چهارم: 

- جشن سده 65

- سبب نامیدن این جشن به سده   66
- مراسم جشن سده 67
- نام سده 72
- انگیزه های داستانی جشن سده 73
- نوسده، برسده 74
- جشن سده د ردوران اسلامی 77

- برگزاری جشن سده در دوران اسلامی 78

مراسم جشن سده میان زردتشتیان 79
- جشن سده پس از ساسانیان 83
فصل پنجم: 

- جشن های آتش آذرگان، شهریورگان 87

- آذرگان یا آذرخش 90

- اردیبهشت گان، گلستان جشن 91

- منابع و مآخذ 93

قیمت فایل فقط 39,000 تومان

خرید

Admin بازدید : 299 یکشنبه 08 اسفند 1395 نظرات (0)

بررسی نقش عوامل جامعه شناختی مؤثر بر احساس امنیت در شهر خرم‌آباد در سال 1393

دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 67 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 47

این تحقیق به بررسی عوامل جامعه شناختی مؤثر بر احساس امنیت اجتماعی در شهر خرم‌آباد پرداخته است و در پی پاسخ به این سوال است که چه عوامل جامعه شناختی بر احساس امنیت تأثیر می‌گذارند؟

قیمت فایل فقط 21,000 تومان

خرید

بررسی نقش عوامل جامعه شناختی مؤثر بر احساس امنیت در شهر خرم‌آباد در سال 1393

چکیده محتوا:
این تحقیق به بررسی عوامل جامعه شناختی مؤثر بر احساس امنیت اجتماعی در شهر خرم‌آباد پرداخته است. و در پی پاسخ به این سوال است که چه عوامل جامعه  شناختی بر احساس امنیت تأثیر می‌گذارند؟ کدام عوامل بیشترین تأثیر را دارند؟ در این تحقیق از نظریه‌های دورکیم، بوزان، مولار، گیدنز، فوکویاما استفاده شده است، جامعه آماری تحقیق شامل کلیه ساکنین شهر خرم‌آباد می باشد و از شیوه نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده و حجم نمونه 300 نفر می باشد و روش تحقیق پیمایشی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسش‌نامه می‌باشد.  نتایج به‌دست آمده نشان می دهد عواملی مانند ارتباط و حمایت از سوی عشیره، دوری و نزدیکی به منابع قدرت، کنترل اجتماعی، دینداری، سرمایه اجتماعی، اعتماد اجتماعی و سبک زندگی بر احساس امنیت اجتماعی تأثیر می گذارند. 
کلید واژه‌ها:

دینداری

سبک زندگی

قشر اجتماعی

اعتماد اجتماعی

کنترل اجتماعی

سرمایه اجتماعی

احساس امنیت اجتماعی

ترکیب جنسیتی خانواده

ارتباط و حمایت از سوی عشیره

دوری و نزدیکی به منابع قدرت

بیان مسئله
به‌طور کلی، در نظام‌های اجتماعی پیشامدرن، امنیت در سیطره یافتن یک ایل یا قبیله تعریف می‌شد. به‌عبارت دیگر، اقتدار «ایل‌ مدار» اساس و چارچوب‌های امنیتی را سامان می‌بخشید. قاعده ی بازی نیز بر تبعیت مردم از ریش سفیدان و خان مبتنی بود. این رفتار بازتابی از مناسبات حاکم بر فضای خانواده‌ها تلقی می‌گردد؛ زیرا در خانه به عنوان بنیادی‌ترین و کوچک‌ترین واحد نظام اجتماعی نیز امنیت به دلیل حضور بزرگترها (مردها)، به مثابه نماد اقتدار، محقق می شد به‌عبارتی، مولفه‌هایی نظیر جنسیت، سن، تعداد افراد و میزان قدرت جسمانی، از عناصر عمده ی قدرت‌ساز و امنیت آفرین به شمار می‌آمدند. به دنبال تحولات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، دولت‌های ملی ایجاد شدند. با شکل‌گیری این واحدها، ساختارهای امنیتی پیشین، شالوده‌شکنی شدند، زیرا در قالب نظم وستفالیایی، دولت، حاکمیت ملی و مرزها ایجاد شدند و مفهوم امنیت (در قرن هجدهم) به صفت «ملی» مقید شد. در راستای پیدایش دولت به عنوان دستاورد سترگ تکامل عقل جمعی و تمدن بشری، نمادهایی نظیر ارتش و پلیس تبلور یافتند. پیدایش و تکوین چنین مکانیسم‌هایی، عمدتاً در مسیر استقرار امنیت در سیستم‌های اجتماعی- سیاسی بوده است (عسگری، 59-58 به نقل از کلهر1388: 21-20). 
فهرست مطالب
بررسی نقش عوامل جامعه شناختی مؤثر بر احساس امنیت در شهر خرمآباد در سال 1393 1
چکیده محتوا: 3
کلید واژه‌ها: 4
بیان مسئله 5
پیشینه تحقیق 7
چارچوب نظری 9
مدل تحلیل تجربی 13
شکل(1): مدل تحلیل تجربی 13
فرضیه‌های تحقیق 14
روش تحقیق و تکنیک گردآوری اطلاعات 15
جامعه آماری و حجم نمونه 16
یافته‌های تبیینی 17
جدول شماره(1): بررسی رابطه بین قشر اجتماعی و محل سکونت 17
جدول شماره(2): بررسی رابطه بین قشر اجتماعی و محل سکونت 18
جدول شماره(3): بررسی رابطه بین محل سکونت و احساس امنیت اجتماعی 19
جدول شماره(4): بررسی رابطه بین قشر اجتماعی و ترکیب جنسیتی خانواده 20
جدول شماره(5): بررسی رابطه بین قشر اجتماعی و ترکیب جنسیتی خانواده 20
جدول شماره(6): بررسی رابطه بین ترکیب جنسیتی خانواده و احساس امنیت اجتماعی 21
جدول شماره(7): بررسی رابطه بین قشر اجتماعی و میزان ارتباط و حمایت از سوی عشیره 23
جدول شماره(8): بررسی رابطه بین میزان ارتباط و حمایت از سوی عشیره و احساس امنیت  اجتماعی 24
جدول شماره(9): بررسی رابطه بین قشر اجتماعی و دوری و نزدیکی به منابع قدرت 25
جدول شماره(10): بررسی رابطه بین قشر اجتماعی و دوری و نزدیکی به منابع قدرت 26
جدول شماره(11): بررسی رابطه بین دوری ونزدیکی به منابع قدرت و احساس امنیت اجتماعی 27
جدول شماره(12): بررسی رابطه بین قشر اجتماعی و کنترل اجتماعی 29
جدول شماره(13): بررسی رابطه بین کنترل اجتماعی و احساس امنیت اجتماعی 30
جدول شماره(14): بررسی رابطه بین قشر اجتماعی و دینداری 32
جدول شماره(15): بررسی رابطه بین دینداری و احساس امنیت اجتماعی 33
جدول شماره(16): بررسی رابطه بین قشر اجتماعی و سرمایه اجتماعی 34
جدول شماره(17): بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و احساس امنیت اجتماعی 35
جدول شماره(18): بررسی رابطه بین قشر اجتماعی و اعتماد اجتماعی 37
جدول شماره(19): بررسی رابطه بین اعتماد اجتماعی و احساس امنیت اجتماعی 38
جدول شماره(20): بررسی رابطه بین قشر اجتماعی و سبک زندگی 39
جدول شماره(21): بررسی رابطه بین قشر اجتماعی و سبک زندگی 39
جدول شماره(22): بررسی رابطه بین سبک زندگی و احساس امنیت اجتماعی 40
نتیجه گیری 41
پیشنهادات پژوهش 45
پیشنهادات علمی 45
پیشنهادات کاربردی 45
منابع 47

قیمت فایل فقط 21,000 تومان

خرید

Admin بازدید : 315 یکشنبه 08 اسفند 1395 نظرات (0)

ارتباط‌گرایی به سوی الگوی جدید یادگیری در سازمان‌ها و مؤسسه‌ها با تأکید بر نیروی انتظامی

دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 64 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 32

تغییر و تحولات گوناگونی علمی و اجتماعی چون رشد سریع دانش، پیشرفت روزافزون فناوری، تخصصی‌تر شدن مهارت‌ها، جهانی شدن، ظهور مفاهیمی چون اقتصاد دانشی و مانند آن باعث شده است که شرکت‌ها و مؤسسات برای بقای خود به مفاهیمی مانند یادگیری مادام‌العمر و آموزش‌های ضمن خدمت توجه داشته باشند به علت تغییرات مداوم در جنبه‌های مختلف جامعه، دیگر از نظام‌های آموزش ر

قیمت فایل فقط 17,000 تومان

خرید

ارتباط‌گرایی به سوی الگوی جدید یادگیری در سازمان‌ها و مؤسسه‌ها با تأکید بر نیروی انتظامی

چکیده محتوا
تغییرات مداومی که در سطح و عمق جامعه در جریان است، باعث شده است که دیگر نتوان انتظار داشت نظام‌های رسمی آموزشی افرادی را تربیت کنند که تمام مهارت‌های مورد نیاز سازمان‌ها را دارا باشند. از اینرو بسیاری از حرفه‌ها به موازات رشد سازمان‌ها و شرکت‌ها، همواره نیازمند بازآموزی هستند. با توجه به رویکردهای جدید معرفت‌شناختی، به نظر می‌رسد نظریه‌‌های غالب یادگیری چون شناخت‌گرایی و سازنده‌گرایی ضمن آنکه از توان لازم برای پاسخ‌گویی به چالش‌های پیش‌روی عصر دیجیتال برخوردار نباشند، به یادگیری درون سازمان‌ها نیز نپرداخته‌اند. ارتباط‌گرایی، نظریه جایگزینی است که بر دانش ارتباطی استوار شده است؛ دانشی که در تقسیم دوگانه کمّی و کیفی نمی‌گنجد.
 این نظریه تلفیقی است از اصول نظریه‌هایی مانند آشوب، شبکه، و خودسازمان‌دهی. ارتباط‌گرایی یادگیری را فرایند برقراری ارتباط بین گره‌ها و به عبارت دیگر فرایند شکل‌دهی ارتباط‌ها یا شبکه‌سازی می‌داند. این نظریه ضمن معرفی انواع گره (مفهوم، افراد، ماشین، و...) و انواع پیوندهایی که ممکن است در درون شبکه، بین آنها رخ دهد، شبکه‌ها را به برداشت‌های متعارف محدود نمی‌کند و لذا شکل‌گیری آنها را در سه سطح عصبی(درون مغز)، مفهومی(درون یک دیسیپلین) و بیرونی (شبکه‌هایی از افراد و رایانه‌ها) تبیین می‌کند. در این نظریه مؤسسه‌ها و شرکت‌ها، زیست‌بوم‌هایی هستند که شبکه‌ها را در بر گرفته‌اند.
 سالم‌سازی این زیست‌بوم به رشد و شکوفایی گره‌ها و شبکه و در نهایت خود موسسه‌ها و سازمان‌ها منتهی خواهد شد. بررسی مبانی و دلالت‌های این نظریه که مورد توجه محافل علمی قرار گرفته است و به زعم برخی می‌تواند آغازی برای شکل‌گیری پارادایم جدیدی در حوزه آموزش باشد، و به گفته پیش‌روان آن، بیش از هر چیز، متناسب نیازهای نظام آموزش عالی و آموزش‌های غیررسمی است، قطعاً می‌تواند نتایج مثبت و چه بسا تحول‌آفرینی را برای مراکز آموزشی، مدیریت دانش، و رشد سازمان‌ها و شرکت‌ها به همراه داشته باشد.
واژگان کلیدی:

ارتباط‌گرایی

شبکه‌سازی

مدیریت دانش

دانش ارتباطی

یادگیری سازمانی

مقدمه
تغییر و تحولات گوناگونی علمی و اجتماعی چون رشد سریع دانش، پیشرفت روزافزون فناوری، تخصصی‌تر شدن مهارت‌ها، جهانی شدن، ظهور مفاهیمی چون اقتصاد دانشی و مانند آن باعث شده است که شرکت‌ها و مؤسسات برای بقای خود به مفاهیمی مانند یادگیری مادام‌العمر و آموزش‌های ضمن خدمت توجه داشته باشند. به علت تغییرات مداوم در جنبه‌های مختلف جامعه، دیگر از نظام‌های آموزش رسمی انتظار نمی‌رود که بتوانند افرادی را با تخصص خاص و برای یک شغل خاص تربیت کنند.
 این امر یکی از دلایلی است که بحث ارتقاء آموزش‌های عمومی در برنامه درسی دانشگاه‌ها را زنده کرده است[1]. برای نمونه یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه میدلسکس  فهرستی از خواسته‌های کارفرمایان را مبنی بر اینکه آنها به دنبال استخدام چه کسانی هستند، تهیه و در ادامه مجموعه‌ای از توانایی‌های مورد نظر شرکت‌ها و موسسات را تحلیل و طبقه‌بندی کرد[2]. برخی از موارد این فهرست عبارت بودند از: توانایی مشارکت کردن؛ توانایی ایجاد ارتباط؛ توانایی خود-نظم‌دهی؛ انعطاف‌پذیری در شرایط متغیر؛ توانایی اداره و مدیریت اطلاعات. بر اساس این پژوهش «فرد دانش‌آموخته»، فرد برخوردار از توانایی دیدن ارتباطات است به گونه‌ای که بتواند دنیا را معنا کرده و در محدوده آن به شیوه‌های خلاقانه عمل کند[3].
فهرست مطالب
ارتباطگرایی: به سوی الگوی جدید یادگیری در سازمان‌ها و مؤسسه‌ها با تأکید بر نیروی انتظامی 1
چکیده محتوا 1
واژگان کلیدی: 3
مقدمه 3
ظهور ارتباط‌گرایی 8
دانش ارتباطی 10
گره، ارتباط، شبکه، زیست‌بوم(بوم‌شناسی) 13
اصول ارتباط‌گرایی 20
نتیجه‌گیری 26
منابع فارسی 30
منابع لاتین 30

قیمت فایل فقط 17,000 تومان

خرید

Admin بازدید : 95 یکشنبه 08 اسفند 1395 نظرات (0)

شیوع مصرف و وابستگی به مواد مخدر و عوامل جمعیت شناختی مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین

دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 52 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 32

سوءمصرف و وابستگی به مواد پدیده‌ای است بسیار رایج که در تمام جوامع رسوخ پیدا کرده است سوءمصرف مواد به استفاده‌ از هر ماده‌ای به شیوه خارج از الگوی مورد تایید اجتماعی گفته می‌شود

قیمت فایل فقط 16,000 تومان

خرید

شیوع مصرف و وابستگی به مواد مخدر و عوامل جمعیت شناختی مرتبط با آن

در دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین

چکیده محتوا:
هدف: پژوهش به منظور  بررسی شیوع مصرف، وابستگی به مواد مخدر و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام¬خمینی قزوین در سال تحصیلی91 – 90 انجام شد. روش‌: 370 دانشجو به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای از پنج دانشکده انتخاب شدند. شرکت کنندگان، پرسشنامۀ «ارزیابی سریع وضعیت مصرف و وابستگی به مواد مخدر» را تکمیل کردند. داده‌ها با استفاده از آزمون‌های آماری کای‌اسکوئر و فیشر تحلیل شد.
 یافته‌ها: نتایج نشان داد 4/40%(141) از افراد مورد بررسی، سابقۀ حداقل یک بار مصرف  مواد را داشتند. شایع‌ترین مواد مصرف شده قلیان (%7/30)، سیگار(%1/22)، الکل(%05/18)، حشیش(%72/3)، تریاک(%15/3) ترامادول(%29/2) و متادون(%75/1) بود. شیوع مصرف در هنگام انجام تحقیق نشان داد 5/31درصد (110، نفر) حداقل یکی از مواد مخدر را همچنان مصرف می‌کنند که 30درصد آن‌ها(33، نفر) درجه‌ای از وابستگی به مواد مخدر را داشتند.
 مهم‌ترین دلیل برای مصرف مواد: تفریح(%07/29) کنجکاوی(%95/26) و کسب لذت(%02/17) اعلام گردید. شیوع مصرف در پسران، دانشجویان ساکن تهران و دانشجویان غیر بومی بیشتر بود. بین معدل، مصرف مواد در دوستان یا یکی از اعضاء خانواده و مصرف مواد، در دانشجویان رابطه معناداری وجود داشت. سال‌ تحصیلی، تحصیلات والدین از عوامل مرتبط با مصرف مواد نبود. نتیجه‌گیری: یافته‌ها حاکی از آنند مصرف مواد در دانشجویان، امری جدی است که باید با طراحی برنامه‌های پیشگیرانه،  گامی در جهت کاهش مصرف مواد در بین دانشجویان برداشت.
كلید واژه:

شیوع

دانشجویان

مصرف مواد مخدر

وابستگی به مواد

مقدمه
سوءمصرف  و وابستگی  به مواد پدیده‌ای است بسیار رایج که در تمام جوامع رسوخ پیدا کرده است. سوءمصرف مواد به استفاده‌ از هر ماده‌ای به شیوه خارج از الگوی مورد تایید اجتماعی گفته می‌شود (سادوک  و سادوک، 1387). آسیب‌های ناشی از مصرف، سوءمصرف و وابستگی به مواد هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و درمانی بسیاری را بر خانواده مصرف کنندگان و جامعه وارد خواهد کرد و جوانان را بیشتر مورد تهدید قرار می‌دهد. (گونارسون ، و همکاران 2008).
 مصرف مواد در جوانان و نوجوانان با گستره وسیعی از رفتار‌ها چون شکست تحصیلی، از دست دادن تعاملات میانه و خانوادگی، بزه کاری و رفتار مجرمانه ارتباط دارد (سانتسو، اشمیت و فاکس ، 2006) آمار‌ها نشانگر آن است که میزان مصرف مواد در جوانان و نوجوانان طی دهه‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. (ملیچر و چستانگ و گلدبرگ ، 2007).  به طوری که دامنه سنی شیوع مصرف مواد و آسیب پذیری برای شروع اعتیاد بین 20 الی 34 سالگی بیان گردیده است (مددی و نوگانی، 2004 به نقل از دهقانی، دهقانی، صدقی و پورمحمد، 1389). در مدل وابستگی به مواد گفته می‌شود وابسته شدن به مواد عموماً یک فرایند تدریجی و مرحله‌ای است. شخص ابتدا نگرش مثبت به مصرف مواد دارد که منجر به تجربه اول مصرف مواد می‌شود. سپس به مصرف منظم و به تدریج به مصرف سنگین مواد روی می‌آورد. در نهایت این الگوی مصرف به سوءمصرف و وابستگی می‌انجامد (داوینسون و نیل ، 2001). (شکل، 1).
فهرست مطالب
شیوع مصرف و وابستگی به مواد مخدر و عوامل جمعیت شناختی مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین 1
فهیمه حكیما 1
چکیده محتوا: 2
كلید واژه: 3
مقدمه 89
شکل 1 : فرایند مدل وابستگی به مواد (برگرفته از نیلسون و نیل، 2001) 90
روش 95
یافتهها 96
جدول 1: توزیع فراوانی مصرف مواد در دانشجویان بر حسب جنسیت 98
جدول 3 : توزیع فراوانی دانشجویان سوءمصرف کننده مواد بر حسب وضعیت سکونت 101
بحث و نتیجهگیری 103
منابع: 109

قیمت فایل فقط 16,000 تومان

خرید

Admin بازدید : 894 پنجشنبه 05 اسفند 1395 نظرات (0)

ویژگی های طبیعی و انسانی کشور ایران

دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 60 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 59

کشور ایران به طور بالقوه از امکاناتی برخوردار است که می تواند آن رابه اقتصادی قدرتمند تبدیل کند مروری کوتاه به این امکانات ما را در حصول به نتیجه بهتر یاری می کند

قیمت فایل فقط 21,000 تومان

خرید

ویژگی های طبیعی و انسانی کشور ایران

مقدمه
    کشور ایران به طور بالقوه از امکاناتی برخوردار است که می تواند آن رابه اقتصادی قدرتمند تبدیل کند مروری کوتاه به این امکانات ما را در حصول به نتیجه بهتر یاری می کند.
1- ایران دومین کشور برخوردار از ذخایر گازی دنیاست
2- ایران سومین کشور برخوردار از ذخایر نفتی در جهان است.
3- ایران جزء ده کشور برخوردار از ذخایر معدنی است.
4- ایران به لحاظ ژئوپلتیک (سیاست جغرافیایی) در موقعیتی کاملا استثنایی قرار گرفته که می تواند از این موقعیت برای کسب منافع قابل توجه ارزی استفاده نماید.
5- با توجه به این که ایران بین 25 تا 45 درجه عرض شمالی در روی کره زمین واقع شده است دارای تنوع اقلیمی نسبتا استثنایی است که آن را مستعد سرمایه گذاری در زمینه تولید محصولات مختلف کشاورزی و همچنین در صنعت گردشگری کرده است.
6-ایران به طور بالقوه دارای نیروی انسانی بسیار مستعد می باشد به گونه ای که بسیاری از ایرانیان تحصیل کرده توانمندی خود را به بازار جهانی کار عرضه کرده اند و حتی در دانشگاه ها و شرکتهای معتبر دنیا از موقعیت کلیدی برخوردارند.
7- ایران برخوردار از تمدن و تاریخی کهن است و جزءده کشور برتر از نظر میراث فرهنگی و هم چنین در رده پنج کشور نخست از لحاظ اکوتوریسم (توریسم طبیعی) می باشد.
8- اقتصاد ایران برخوردار از نیروی کار فراوان و منابع انرژی گسترده است که می تواند قدرت رقابت ویژه ای را در جلب سرمایه های خارجی برای کشور ایجاد کند.
9- ایران دارای شکل سرزمینی و مساحت مورد قبولی است که می تواند در بالا بردن قدرت ملی در این کشور نقش داشته باشد.
10- به طور کلی قابلیت های بالقوه ایران مسلما به مراتب بیشتر از کشورهایی است که در دهه گذشته عملکرد اقتصادی خوبی داشته اند و متاسفانه عملکرد بلند مدت اقتصادی کشور به مراتب ضعیف تر از متوسط کشورهای در حال توسعه بوده است حال پرسش اساسی این است که چرا کشوری برخوردار از این همه امکانات عملکردی این چنین نامناسب نشان داده است.
( نیلی,مسعود. 13:1383_11)
کلمات کلیدی:

خودکفایی

جهانی شدن

صنعت در ایران

استراتژی اقتصادی کشور

نظام سیاست گذاری اقتصادی

فهرست مطالب
ویژگی های طبیعی و انسانی کشور ایران: 1
مقدمه 2

بخش کشاورزی  محور اصلی اقتصاد ایران 3

مسائل و مشکلات بخش کشاورزی 5
فرصت ها و تهدیدها بخش کشاورزی 6
تهدیدها 6
بخش صنعت 7
شاخص های بخش صنعتی 8

ویژگی ها و مسائل بخش صنعت در ایران 9

راهکارهای موجود عبارتند از: 10
سیاست گذاری اقتصادی 10

نرخ ارز در اقتصادهای نفتی 13

جهانی شدن 14
امنیت سرمایه گذاری 16
استقلال و خودکفایی 18
مفهوم خودکفایی: 19
نفت و وابستگی 23

نابسامانی های نظام سیاست گذاری اقتصادی کشور ایران 25

خودکفایی در سیاست گذاری 29
ارزش پول ملی: 31

جمع بندی و ارائه استراتژدی برای ایران 32

استراتژی اقتصادی کشور (یک پیشنهاد) 33
سیاست یا راهکارها 34
برای تولید کالا و خدمات رقابتی کشورمان راهکارهای زیر پیشنهاد می شود. 34
منابع و ماخذ 58

قیمت فایل فقط 21,000 تومان

خرید

Admin بازدید : 1079 پنجشنبه 05 اسفند 1395 نظرات (0)

مفهوم برنامه درسی و تاریخچه برنامه ریزی درسی

دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 271 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 105

هدف از این پایان نامه بررسی مفهوم برنامه درسی و تاریخچه برنامه ریزی درسی می باشد

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی

مفهوم برنامه درسی و تاریخچه برنامه ریزی درسی

آپدیتها:
1.تاریخچه و بررسی برنامه ریزی درسی مقطع ابتدایی در ایران 17 صفحه
2.برنامه ریزی درسی مدرسه - محور راهبردی برای تمركززدایی از نظام برنامه ریزی درسی 27 صفحه

مقدمه

برنامه درسی از نظر لغت از كلمه لاتین currere به معنای راهی كه باید طی شود گرفته شده است. از برنامه درسی تعاریف متعددی شده است كه اینك به چند مورد آنها اشاره خواهیم كرد. 

تعاریف مختلف از برنامه درسی از صاحبنظران :
بوبیت: فعالیتهایی كه كودكان و نوجوانان باید انجام دهند تا توانایی انجام فعالیتهای ضروری برای زندگی بزرگسالی در انها به وجود اید. 
كازول و كمپ بل: برنامه آموزشی عبارت است از همه فعالیتهای كه از سوی كودكان تحت راهنمایی و نظارت معلمان انجام می شود. 
ماكنزی:برخورد فراگیر با ابعاد مختلف كه تحت هدایت مدرسه طرح ریزی شده است
تانر و تانر: تجربیات آموختنی و نتایج مورد نظر به صورت طرح ریزی كه از طریق بازسازی منطقی معرفت و تجربه، به منظور رشد دایمی یادگیرنده در زمینه شخصی و اجتماعی، تحت نظارت مدرسه تدوین شده است.
دال: محتوا و جریان رسمی و غیر رسمی كه از طریق ان فراگیر معلومات و روش فهمیدن را تحت نظارت مدرسه كسب می كنند، مهارتها را فرا می گیرد و نگرش و ارزش گذاری و ارزشها را تغییر می دهد. 
اسمیت، استانلی و شورز: تنظیم تجربه های مهم كه در مدارس برای عادت دادن كودكان و نوجوانان به فكر كردن و عمل نمودن گروهی در نظر گرفته و اجرا می شود. 
خانم تابا: یك برنامه آموزشی بیش از هر چیز به نحوه آماده ساز نسل جوان یك جامعه به صورت افرادی سازنده و مفید برای آن جامعه تلقی می شود. 
سیلور و الكساندر: برنامه آموزشی در حقیقت نقشه ای است كه در آن فرصت های مناسب 
کلمات کلیدی:

برنامه‌ریزی

برنامه درسی

برنامه ریزی درسی

راهبردهای یاددهی – یادگیری

ارزشیابی در برنامه ریزی درسی

تاریخچه برنامه ریزی درسی

بابیت (bobbit) به دلیل انتشار اولین كتاب با عنوان برنامه درسی در سال 1918 نامش تداعی كننده آغاز فعالیت رسمی حوزه برنامه درسی به عنوان یك رشته نظامند مطالعاتی است. در واقع برنامه ریزی درسی به عنوان یك حوزه تخصصی عملاً در اوایل قرن بیستم توسط فرانكلین بابیت (بوبیت) متولد گردید. پس از آن مسائل این حوزه توجه بسیاری از صاحبنظران تعلیم و تربیت را به خود معطوف ساخت. دومین اثری كه در حوزه برنامه ریزی درسی انتشار یافت «ساخت برنامه درسی» نام داشت.
 كه توسط چارترز (charters) به رشته تحریر در امد. دهه های 1930 تا 1950 را باید مقطعی به شمار آورد كه اندیشه های دیویی در باب برنامه درسی بیش از هر زمان دیگر در صحنه های علمی و تعلیم و تربیت رواج یافت. نفوذ گسترده تایلر مرهون كتابی است كه در سال 1949 منتشر شد. این كتاب كه «اصول اساسی برنامه درسی و آموزشی» نام داشت، پس از كتاب «دمكراسی و تعلیم و تربیت دیویی» رتبه دوم را از نظر نفوذ و تاثیرگذاری بر تفكر و جریان عمل برنامه ریزی درسی احراز كرد. 
سال 1957 یعنی سال پرتاب سفینه اسپوتینك ، نیز سال مهمی در تاریخچه برنامه ریزی درسی است. چرا كه به واسطه آن رواج بی سابقه فعالیت های ناظر به طراحی برنامه های درسی جدید- بویژه ریاضی و علوم گردید.دهه 1960، سال نهضت بازگشت به پایه ها است. در این دوره دانشمند پروری برنامه های درسی مورد انتقاد واقع گردید.دهه 1970 را باید سال تضج گرفتن فعالیت های ارزشیابی در حوزه برنامه درسی دانست دهه 1980 و 1990 بهبود كیفیت برنامه درسی، دستور كار قرار گرفت و در عین حال، این مقطع را باید دوران عطف توجه به ماهیت انسانی تعلیم و تربیت نامید كه بارزترین جلوه های آن در نهضت «نومفهوم گرایی» و «پست مدرن» هویداست. 
فهرست مطالب

فصل اول:مبانی برنامه ریزی درسی 

1- مبانی فلسفی برنامه ریزی درسی 
ایده آلیسم
رئالیسم 
پراگماتیسم
ناترالیسم
2- مبانی اجتماعی و فرهنگی برنامه ریزی درسی 
3- مبانی روان شناختی برنامه درسی 
نظریه یادگیری محرك – پاسخ 
نظریه یادگیری میدانی 
نظریه یادگیری اجتماعی 

دورنمای فصل دوم:عناصر و انواع برنامه درسی و مراحل آن

عناصر برنامه درسی
الگوی چهار عنصری 
الگوی 9 عنصری كلاین 
سطوح تصمیم گیری 
برنامه درسی اكادمیك 
برنامه درسی اجتماعی 
برنامه رسمی 
برنامه نهادی 
برنامه آموزشی 
برنامه تجربه شده 
انواع برنامه درسی 
برنامه درسی پنهان 
برنامه درسی پوچ (عقیم) 
برنامه اشكار 
برنامه رسمی 
برنامه آرمانی 
برنامه رشد گرا 
برنامه مكتوب 
برنامه كلینكی 
مراحل برنامه ریزی درسی
سه مرحله كلی 
طراحی
اجرا 
ارزشیابی 
مراحل الگوی تایلر
مرحله الگو تابا
مراحل 14 چهارده گانه برنامه ریزی درسی 
مراحل 9 گانه برنامه ریزی درسی 
مراحل برنامه ریزی درسی از نظر لوی 
1- آماده سازی رئوس برنامه درسی 
2- تهیه و تدوین موارد وسایل آموزشی
3- اجرای برنامه 

دورنمای فصل سوم:مشخص كردن هدفهای برنامه درسی

سطوح اهداف 
از نظر كراتول 
از نظر داویس 
از نظر كارشناسان یونسكو

دورنمای فصل چهارم:انتخاب محتوای برنامه درسی

تعریف محتوا 
سیلور و الكساندر هیمان 
لوی شواب 
دیدگاههای اساسی در انتخاب محتوا 
1- دیدگاه سنتی 
2- دیدگاه پویا 
3- دیدگاه سازنده 
ضوابط عملی برای انتخاب محتوا 
معیارهای انتخاب محتوا 
اهمیت اعتبار
علاقه 
سودمند قابلیت یادگیری
انعطاف پذیری 
ملاك های انتخاب محتوا در برنامه ریزی درسی
1- تناسب با عوامل و ارزشهای اجتماعی
2- تناسب با وی‍ژگیها و نیازهای یادگیرندگان 
3- تناسب با قانونمندیهای برنامه درسی
مسائل اساسی در سازماندهی محتوای برنامه درسی 
الگوهای سازمان دهی محتوا برنامه درسی 
برنامه درسی موضوع محور 
الف:برنامه درسی موضوعات مجزا 
ب:برنامه درسی موضوعات وسیع یا درهم تنیده 
ج:برنامه درسی مارپیچی 
برنامه درسی دانش آموز محور 
الف:برنامه درسی پایه مشترك یا هسته ای
ب: برنامه دسی مبتنی بر كار گروههای اجتماعی 
ج: برنامه درسی فعالیت محور
د: برنامه درسی انسانگرایانه 
سازماندهی محتوای برنامه درسی 
سازماندهی افقی 
مبتنی بر رشته های علمی 
موازی سازی رشته ها 
چند سانه ای 
بین رشت ای 
فرا رشته ای 
سازماندهی عمودی 
از مساله تا كشف
ساختار دانش
از عینی به ذهنی
از ساده به شكل

دور نمای فصل پنجم:انتخاب راهبرد دهای یاددهی – یادگیری (روش تدریسی)

انواع روش تدریس از كتاب لوی 
تدریس توضیحی
یادگیری اكتشافاتی 
تدریس به روش تشكیل گروهای كوچك 
روش یاددهی- یادگیری انفرادی 
یادگیری تسلط یاب 
باز های آموزشی 
آموزش برنامه ای 
انواع روش تدریس از دیدگاه سیلور و الكساندر 
مدلهای مرتبط با موضوع درسی 
مدلهای مرتبط با شایستگی های خاص 
مدلهای مرتبط با صفات و فرایند های انسانی 
مدلهای هم بسته با نقش ها و فعالیتهای اجتماعی 
مدلهای هم بسته با فعالیتهای مبتنی بر علایق و نیازها 
روش های تدریس فعال و غیر فعال 
فعال 
روش بحث 
روش های اكتشافی 
حل مسئله 
گردش علمی 
ایفای نقش 
غیر فعال 
رویكرد آیزنر از رویكردهای فعال در تدریس 
1- رویكرد تدریس فعال از دیدگاه برونر،رویكرد اكتشافی 
2- رویكرد تدریس فعال از دیدگاه آزوبل : رویكرد پیش سازمان دهنده 
3- رویكرد تدریس فعال از دیدگاه دیوی : رویكرد پژوهش یا حل مسئله 
انواع روشهای تدریس در كتاب آقای شعبانی 
1- روشهای تدریس سنتی 
2-روش های تدریس جدید ( آموزش انفرادی )
الگوهای تدریس از نظر "جویس و برویس 
1- الگوهای خانواده اجتماعی 
2-الگوهای خانواده اطلاعات پردازی 
3- الگوهای خانواده رفتاری تدریس 

دورنمای فصل ششم:نظارت و ارزشیابی در برنامه ریزی درسی

كنترل كیفیت برنامه درسی 
اصلاح و بازنگری برنامه 
برنامه درسی رو به زوال 
برنامه درسی رو به زوال افتراقی 
تعاریف مختلف ارزشیابی 
ارزشیابی به مثابه بررسی میزان حصول به هدف ها (تایلر) 
ارزشیابی به مثابه فرایند جمع آوری اطلاعات برای تمیم گیری ( استافل بیم، كرونباخ و آلكین) 
ارزشیابی به مثابه سنجش یادآوری درباره شایستگی و ارزش چیزی ( بی بای، ولف) 
انواع ارزشیابی از نظر زمان اجرا 
ارزشیابی تشخیصی 
ارزشیابی تكوینی 
ارزشیابی پایانی 
كاركردهای ارزشیابی 
جنبه های اساسی در ارزشیابی از برنامه درسی 
الگوهای ارزشیابی 
1- الگوی هدف محور ( الگوی تایلر) 
2- الگوی هدف- آزاد (اسكریون ) 
3- الگوی سیپ (cfipp)‌ (استافل بیم):
مراحل ارزیابی تكوینی 
1- ارزیابی نمونه برنامه 
2- آزمایش اولیه برنامه 
3- اجرای آزمایشی برنامه 
منابع

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

Admin بازدید : 370 سه شنبه 03 اسفند 1395 نظرات (0)

مشکلات بافتهای فرسوده درشهرهای بزرگ

دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 8054 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 150

مشكلات بافتهای فرسوده درشهرهای بزرگ همواره یكی ازدغدغه های مردم ومدیران شهری بوده است، زیرا سكونت وكار دراین نوع بافتهای شهری هرگز بازدهی مطلوب را ندارند زیرااستاندارهای مسكن زندگی درآنها بدلیل فرسودگی شدید یا نسبی بسیار پایینتر از قسمتهای دیگر شهر میباشد

قیمت فایل فقط 12,900 تومان

خرید

بافت فرسوده شهری به بافتی اطلاق میشود كه از ابعاد كیفی وكمی وهمچنین ازلحاظ تجهیزات و تأسیسات شهری در سطح پایین قرار گرفته باشد مشكلات اصلی اینگونه بافتها بهنگام مخاطرات طبیعی بروز میكند كه باید توجه مسئولین بیشتر متوجه اینگونه بافتها باشد عنوان بافت فرسوده شهری به با فتی اطلاق میشود كه از ابعاد كیفی وكمی مسكن وتاسیسات وتجهیزات وابسته به آن درسطح بسیار پایینی از برخورداری است.این بافت بعنوان بافتی ناكارآمد معرفی میشود واز اینرو مساله بهبود بخشیدن به آن روی مینماید. این بهسازی بسته به نوع فرسودگی بافت مراحل مختلفی را شامل میشود.تهیه واجرای طرحهایی كه به انحاء مختلف سعی در بهبود وضع این بافتها دارند ،نیازمند بررسی همه جانبه كمبودهای موجود وبرنامه ریزی مداوم برای رفع معضلات اینگونه بافتهاست .بررسی همه جانبه بدین معناست كه درنوسازی وبازسازی این بافتها میبایست دركناربهبود بخشیدن به وضع مسكن كه حدود 40درصدازبافتهای شهری راتشكیل میدهد سایر نیازهای معیشتی ساكنین نیز كه در حیطه تاسیسات و تجهیزات شهری است تامین شود. بافت محله مجیدیه كه بعنوان قسمتی از بافتهای فرسوده شهرتهران شناسایی شده است.كه دارای معضلات فراوانی بویژه در زمان بحرانهای طبیعی مثل زلزله میباشد

فهرست مطالب

1-1- طرح مسأله ۱۰
۱-۲-ضرورت تحقیق ۱۰
۱-۳-اهداف تحقیق ۱۱
۱-۴- سوالات تحقیق ۱۱
۱-۵- فرضیات تحقیق ۱۱
۱– پیشینه تحقیق ۱۲
روش تحقیق ۱۲
۱-۸-محدودیتهای تحقیق ۱۳
۲-مبانی نظری ۱۵
۲-۱- تعاریف ۱۵
۲-۲- بافت ۱۵
۲-۲-۱- بافت و فرسودگی ۱۶
۲-۲-۲- انواع بافت شهری ۱۶
الف- بافت تاریخی، هسته اولیه شهر ۱۶
ب-بافت قدیمی شهر ۱۶
ج-بافت میانی شهر ۱۷
چ-بافت جدید شهری ۱۷
ح-بافت پیرامونی شهر ۱۸
خ-بافت اقماری یا گسترش ناپیوسته شهر ۱۸
د-گسترش متروپلی شهر بهمراه ایجاد شهرهای جدید ۱۹
۲-۳- فرسودگی ۲۰
۲-۳-۱- گونه های بافتهای فرسوده ۲۰
الف)بافتهای دارای میراث شهری ۲۱
ب)بافتهای شهری (فاقد میراث شهری) ۲۱
ج)بافتهای حاشیه ای (سکونتگاههای غیررسمی) ۲۱
۲-۴- شناسه ها ۲۲
۲-۴-۱- شناسه های شناخت محدوده بافتهای فرسوده ۲۲
الف-شکل کالبدی ۲۳
ب- انسجام بافت و استحکام و مصالح ساختمانی عناصر درون بافت ۲۳
ت- ساختار زیر ساختها ۲۳
ث- کارآیی نظام شبکه ۲۴
ج-ابعادکارکردی ۲۴
ح-وضعیت محیط زیست ۲۴
۱)دچار کیفیت محیطی پایین وغیر بهداشتی ۲۴
خ- ابعاد اجتماعی ۲۴
د- ابعاد اقتصادی ۲۵
ذ- عملکرد مدیریت شهری ۲۵
ر- نوع مالکیت ۲۵
۲-۴-۲- شناسه های شناخت گونه های بافت فرسوده ۲۵
راهکارهای جهت ساماندهی و احیای بافت فرسوده ۲۶
نمودار ۱- راهکارهای احیای بافت فرسوده شهری ۲۶
۲-۵- تعریف بهسازی ۲۷
اقدامات بهسازی ۲۸
الف)بهبود بخشی ۲۸
ب)بازیافت ۲۸
ج)استحکام بخشی ۲۸
د:مراقبت وحمایت ۲۸
ه-رونق بخشی ۲۸
و- حفاظت ۲۹
۲-۶- نوسازی ۲۹
اقدامات نوسازی ۳۲
الف) نوکردن ۳۲
ب)احیا ۳۲
ج)باز زنده سازی یا تجدید حیات ۳۲
د)انطباق و به روز کردن ۳۲
ه-تبدیل، دگرگون ۳۳
۲-۷تعریف بازسازی ۳۳
فرایند بازسازی ۳۴
الف)تخریب ۳۴
ب)پاکسازی، آواربرداری ۳۴
ج)دوباره سازی ۳۴
۲-۸ تعریف ساماندهی ۳۵
اصول ساماندهی ۳۶
الف) عدالت ۳۶
ب)سازگاری ۳۶
ج)آسایش ۳۷
د)کارآیی ۳۷
ذ)کیفیت محیطی ۳۷
۲-۹ اهداف اساسی نوسازی وبهسازی بافتهای قدیمی وفرسوده شهرها ۳۹
۲-۱۰ضرورت اجتماعی بهسازی ونوسازی شهر ۴۰
۲-۱۱ضرورتهای اقتصادی بهسازی ونوسازی شهر ۴۱
۲-۱۲عوامل موثر در ایجاد فرسودگی و تخریب بافتهای شهری و آسیب شناسی آن ۴۳
۳-مشکلات دسترسی وتنگناهای شبکه ارتباطی وتاسیسات زیربنایی ۴۳
۲-۱۳علل و عوامل آسیبهای کالبدی شهر ۴۴
۲-۱۳-۱ عوامل محیط طبیعی ۴۴
۲-۱۳-۲ عوامل انسانی ۴۴
۱-عوامل اجتماعی ۴۴
۱-عامل اجتماعی ۴۵
الف)پراکندگی ناموزون ونامتعادل تراکم وسرانه جمعیت ۴۵
ب-نوگرایی و بهسازی ناموزون ونامتعادل دربخشهای شهری ۴۶
ج-تغییر الگوی خانوار از گسترده به هسته ای ۴۶
د-تغییرات در ترکیب اجتماعی بافت ۴۶
عامل حقوقی ۴۷
الف)توارث ۴۷
ب)وقف ۴۷
ج)نوع مالکیت ۴۷
د)نارسایی سیاستها وقوانین بهسازی ونوسازی شهری ۴۷
ه)وجود مدیریت های متعدد بربافتهای فرسوده ۴۸
عوامل اقتصادی ۴۹
الف- وضع نامطلوب اشتغال ودرآمد ودر نتیجه کم بضاعتی مالی واقتصادی ۴۹
ب- موقعیت وارزش اقتصادی زمین ۴۹
ج- تغییر الگوی مصرف ۵۰
د- سرمایه گذاری ناموزون ونامتعادل در امور عمرانی شهر ۵۰
الف)زیاد بودن هزینه ارائه امکانات در بافت قدیم نسبت به بافتهای جدید ۵۱
و- مالیات وعوارض شهری ۵۱
عوامل کالبدی ۵۲
۱-فرسودگی شدید بناهای موجود در بافت قدیمی ۵۲
۲-مشکلات مربوط به شبکه معابر بافت فرسوده ۵۳
۳-مسائل ناشی از مصالح بکار رفته ونحوه مرمت بناها ۵۳
۴-مسائل زیست محیطی ۵۴
۲-۱۴عوامل کلیدی درمداخله بافتهای فرسوده شهری ۵۴
۲-۱۴-۱مرجع مداخله ۵۴
۲-۱۴-۲مستندات قانونی ۵۵
۲-۱۵- گونه های مداخله در بافتهای فرسوده ۵۵
الف)بهسازی ۵۵
۲-۱۶دیدگاههای مختلف تحقق برنامه های بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری ۵۵
۲-۱۷مکاتب بهسازی ونوسازی شهری ۵۶
۲-۱۷-۱فرهنگ گرایی ۵۶
۲-۱۷-۲- عوامل اجتماعی -روانی ۵۷
۲-۱۷-۳کارکرد گرایی ۵۷
۲-۱۷-۴ساختار گرایی ۵۸
۲-۱۷-۵- زیبا شناسی ۵۸
۲-۱۷-۶- مدرنیسم ۵۹
۲-۱۷-۷- رنسانس، رفورماسیون ،روشنگری وانقلاب صنعتی ۵۹
۲-۱۸- نظریه های مرتبط با بافت فرسوده شهری ۶۰
۲-۱۹: مرو ری بر تجار ب جهانی ۶۵
۲-۱۹-۱انگلستان ۶۶
۲-۱۹-۲-ایتالیا ۶۶
۲-۱۹-۳ فرانسه ۶۷
۲-۱۹-۴ هلند ۶۷
۲-۲۰ الگوها وراهبردهای بهسازی ونوسازی ۶۸
۲-۲۱ راهبرد ساماندهی کاربری اراضی ۷۰
۲-۲۱-۱دیدگاه رفاه اجتماعی وکیفیت زندگی ۷۰
۲-۲۱-۲ توانمند سازی حاشیه نشینان شهری به منظور بهسازی ونوسازی شهری ۷۱
۲-۲۱-۳ نگرش ارگانیکی ۷۲
۲-۲۱-۴الگوی اصالت بخشی ۷۳
۲-۲۱-۵ محرومیت زدایی شهری وراهبرد برنامه ریزی اجتماعی ۷۴
۲-۲۱-۶ الگوی جایگزینی ۷۴
۲-۲۱-۷ الگوی حفظ هویت وشهرسازی بومی ۷۴
۲-۲۲ طر حهای جامع وبهسازی ونوسازی شهری ۷۵
۲-۲۲-۱ طرح تجمیع ۷۶
۳-ویژگیهای منطقه(وضعیت موجود) ۸۱
۳-۱محدوده (مختصات وسعت) ۸۱
۳-۲بررسی تقسیمات درون منطقه ای ۸۱
۳-۳-پیشینه کلی منطقه ۸۵
۳-۴-جغرافیای طبیعی ۸۶
۳-۴-۱-شیب منطقه ۸۶
۳-۴-۲رودخانه ومسیل ۸۸
۳-۴-۳-آبهای زیرزمینی ۸۹
۳-۴-۴-آبهای سطحی ۸۹
۳-۴-۴-۱-جمع آوری آبهای سطحی در منطقه ۹۰
۳ -۵-ویژگیهای اجتماعی و اقتصادی منطقه ۸تهران ۹۱
۳-۵-۱ویژگیهای کلی جمعیت منطقه ۸ ۹۱
۳-۵-۲تحولات جمعیتی منطقه ۹۱
۳-۶-ساختار سنی وجنسی جمعیت منطقه ۸ ۹۴
۳-۷-گروههای سنی عمده اجتماعی ۹۶
۳-۷-۱-بعد خانواردر منطقه ۸ ۹۶
۳-۷-۲-تراکم جمعیت درمنطقه ۹۷
۳-۸-مهاجرت ۱۰۱
۳-۹ سواد وآموزش ۱۰۲
۳-۱۰-دین ۱۰۳
۳-۱۱-مطالعات اقتصادی منطقه ۸ ۱۰۴
۳-۱۱-۱–وضعیت فعالیت واشتغال ۱۰۴
۳-۱۱-۲–جمعیت در سن کار ۱۰۶
۳-۱۱-۳-نیروی انسانی منطقه ونرخ عمومی فعالیت ۱۰۷
۳-۱۱-۴-جمعیت غیر فعال اقتصادی ۱۰۸
۳-۱۱-۵-ترکیب بخش خصوصی وعمومی منطقه ۱۰۸
۳-۱۱-۶–مقایسه تعدادشاغلین با کارگاهها ومراکز فعالیت مستقر در منطقه ۱۰۹
۴-معرفی محدوده مجیدیه ۱۱۳
۴-۱- مطالعات کاربری زمین ۱۱۴
۴-۱-۱- بررسی کاربری زمین وضع موجود بر اساس طرح تفصیلی منطقه ۸ ۱۱۴
۴-۱-۲- بررسی کاربری زمین وضع موجود محدوده مجیدیه ۱۱۵
۴-۲-کیفیت ابنیه ۱۱۶
۴-۳- نوع سازه ابنیه ۱۱۹
۴-۴- قدمت ابنیه ۱۲۱
۴-۵ جنس نمای ابنیه ۱۲۳
۴-۶ تعداد طبقات ۱۲۴
۴-۷ مساحت قطعات ۱۲۵
۴-۸ دانه بندی ابنیه ۱۲۷
۴-۹ سطح اشغال ۱۲۸
۴-۱۰ تراکم ساختمانی ۱۳۱
۴-۱۱بافت فرسوده مجیدیه ۱۳۳
۴-۱۲-تشخیص وتحلیل عوامل فرسودگی تدریجی بافت ( اجتماعی ، اقتصادی وغیره ) وموانع نوسازی آن ۱۳۴
۴-۱۳- تحلیل فرآیندی عوامل گذشته و موجود مؤثر بر ایجاد فرسودگی در محدوده ۱۳۴
۴-۱۴- موانع نوسازی بافت در محدوده ۱۳۷
۴-۱۵-موانع فرسوگی بافت در محدوده ۱۳۹
۴-۱۶-جمع بندی ۱۴۲
۱-۵-جمع بندی ونتیجه گیری ۱۴۴
۲-۵-آزمون فرضیات ۱۴۵
فرضیه اول ۱۴۵
فرضیه دوم ۱۴۶
۳-۵-پیشنهادات ۱۴۶
۱-توانمند سازی ساکنین بافتهای فرسوده ۱۴۷
۲-رعایت اصول معماری وشهرسازی ۱۴۷
۳-مقیاس اقتصادی واقتصاد مقیاس ۱۴۷
۴-جلوگیری از سوداگری زمین ۱۴۸
۵-احیا وبازسازی سریع وکامل بافتها ۱۴۸
۶-توانمند سازی بخش عمرانی برای تامین مسکن گروههای هدف ۱۴۸
۷-توانمند سازی بخش عمومی برای کمک بافتهای واقع در طرحهای شهری ۱۴۹

قیمت فایل فقط 12,900 تومان

خرید

Admin بازدید : 616 سه شنبه 03 اسفند 1395 نظرات (0)

گزارش كارورزی در روابط عمومی بانك ملت

دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 3352 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 46

كارشناسی روابط عمومی اکنون در عصر معاصر کشورهای مترقی که دارای بالاترین فناوری روز و در پیشرفت علوم، فنون و تکنولوژی از کشورهای پیشتاز می باشند، و مدعی تأسیس اولین دفتر روابط عمومی در جهان هستند

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

در این تحقیق به بررسی روابط عمومی بانك ملت می پردازیم. به تاریخچه روابط عمومی در ایران و جهان می پردازیم. در ادامه به معرفی بانك ملت ،‌چارت سازمانی و بخش روابط عمومی خواهیم پرداخت. امروزه از روابط عمومی به عنوان هنر هشتم و دست آورد قرن بیستم یاد می کنند، علی رغم اینکه نسبت به سایر علوم علم جدیدی است، اما توانسته رده‌های عالی علمی و آزمون و خطا را به سرعت طی نموده و در سازمانها و مؤسسات به عنوان وزنه ای قوی و انکار ناپذیر جا باز کند و به جرأت می‌توان گفت امروزه هیچ موسسه یا سازمان بزرگ جهانی را نمی توان یافت که روابط عمومی نداشته باشد. روابط عمومی، مدیریت و ابزار بسیار قوی برای برقراری ارتباط با مردم و جوامع بین المللی می باشد. با توجه به اهمیت حرفه روابط عمومی در ارتباطات سازمانی که در چند دهه اخیر پیدا کرده است، چندی قبل شرکت fast compahy درجدیدترین تحقیقات و پژوهشهای خود، حرفه روابط عمومی را جزء 25شغل برتر جهان در سال 2012 معرفی کرد. البته بی مناسبت نیست برای روشن تر شدن معنای روابط عمومی به نظر پژوهشگران در این باب اشاره کنیم. کارشناسان و مؤلفان کتاب هاى این رشته از جمله، "رکس هارلو" از پیشقدمان روابط عمومى در جهان مى گوید: «روابط عمومى دانشى است که به وسیله آن سازمان ها آگاهانه می‌کوشند، بر مسئولیت اجتماعى خویش عمل کنند تا بتوانند، تفاهم و پشتیبانى کسانى را که براى توسعه اهمیت دارد، به دست آورند». در این باره انجمن روابط عمومى آلمان مى‌گوید، روابط عمومى، تلاش آگاهانه و قانونى به منظور تفاهم و استقرار اعتماد و شناخت متقابل با عموم، براساس تحقیق علمى و عملى صحیح و مستمر، میسر است.

فهرست مطالب

مقدمه. 8

بیان مسئله. 8

اهمیت و ضرورت روابط عمومی.. 10

تاریخچه روابط عمومی.. 12

پیدایش روابط عمومی نوین درجهان.. 12

تعریف روابط عمومی.. 13

روابط عمومى در ایران.. 15

تفاوتهای روابط عمومی و تبلیغات... 16

نقدی بر شیوه کار مدیران روابط عمومی.. 17

روابط عمومی خلاق.. 19

روابط عمومی‌ها و شرایط محیط بیرونی سازمان.. 20

شش عقل و بصیرت سازمان‌های یادگیرنده20

تاریخچه بانک ملت... 23

منشور اخلاقی.. 23

بخش هایی از منشور اخلاقی کارکنان بانک ملت:23

نمودار سازمانی.. 25

شرح وظایف كلی روابط عمومی بانك ملت... 26

واحد روابط عمومی.. 29

گزارشی از عملکرد واحد با توجه به بودجه و امکانات... 30

بولتن كاری بانك ملت... 30

سنجش رضایت مشتریان.. 31

نشریات منتشر شده توسط روایط عمومی بانك ملت... 32

تلاش روابط عمومی بانك برای گسترش كتابخانه. 32

گزارش ارتباطات درون و برون سازمانی.. 33

خدمات ویژه همكاران.. 34

مرکز روابط عمومی بانك ملت... 34

کمک و همیاری به مددجویان بدهکار (در جرایم غیر عمد)36

گزارشی از پروژه های انجام شده38

نقد و پیشنهاد روابط عمومی بانك ملت... 39

نقاط ضعف... 39

نقاط قوت :39

منابع 40

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

Admin بازدید : 257 یکشنبه 01 اسفند 1395 نظرات (0)

تجربیات مدون تدریس علوم اجتماعی

دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 146 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 32

راهکار هایی برای تدریس بهتر علوم اجتماعی

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

فهرست

مقدمه                                                                              2

روش تدریس علوم اجتماعی                                                   3

مشکلات تدریس تاریخ                                                                       4

راهکار هایی برای تدریس بهتر علوم اجتماعی                                       5

روش سخنرانی                                                                    6

روش گردش علمی                                                               7

روش بحث گروهی                                                                 8

روش استفاده از تجربیات دانش آموزان                                          8

کاربرد وسائل لازم در تدریس علوم اجتماعی                                    11

نمونه تدریس مبتنی بر بارش فکری                                                       19

نمونه تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ict)                            21

نمونه تدریس مبتنی بر تفکر استقرایی                                           23

نمونه تدریس مبتنی بر بدیعه پردازی                                            28

نمونه تدریس مبتنی بر ایفای نقش                                               30

نتیجه گیری                                                                        32

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

Admin بازدید : 404 جمعه 29 بهمن 1395 نظرات (0)

بررسی تاثیر اشتغال زنان متاهل و شاغل در درون خانواده

دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 317 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 93

پایان‌نامه جهت أخذ درجه کارشناسی رشته علوم اجتماعی پژوهشگری

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

خرید

هدف این تحقیق بررسی مطالعه تاثیر اشتغال زنان بر میزان رضایت در درون خانواده می باشد. جامعه آماری شامل تمامی زنان متاهل و شاغل در شهرستان کاشان می باشد. برای بدست آوردن حجم نمونه در این تحقیق از فرمول کوکران استفاده شده است و حجم نمونه 224 نفر تعیین شد و سپس با استفاده از روش نمونه گیری اتفاقی ( تصادفی ساده) جمع آوری اطلاعات به صورت فیزیکی صورت گرفت . محقق در این پژوهش رویکرد توصیفی را اختیار کرده است اما با توجه به پیچیدگی پدیده های اجتماعی و موضوع مورد مطالعه محقق لازم می داند پس از توصیف همه جانبه موضوع مورد نظر به تحلیل آن و بررسی عوامل مرتبط با آن بپردازد. بنابراین محقق با توجه به مسئله و موضوع مورد تحقیق و با توجه به فرضیه ها و نمونه های انتخاب شده خویش روش پرسشنامه را بربرگزیده است.

در این تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است و در سوالات پرسشنامه که برای سنجش متغیرهای اصلی مورد استفاده قرار گرفته است. به منظور تعیین پایایی آزمون از روش آلفای كرون باخ استفاده گردیده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها ی بدست آمده در علوم و تحقیقات اجتماعی از شیوه های گوناگون موجود در آمار های توصیفی و استنباطی استفاده می کنند. در این تحقیق از آنجایی که متغیرها ترتیبی – ترتیبی هستند از آزمون اسپیرمن استفاده شده است. در این پژوهش جهت بررسی داده های آماری از نرم افزار 18 spssاستفاده شده است. در این تحقیق پنج فرضیه مورد بررسی قرار گرفته است. آزمون فرضیات در ادامه (فصل چهارم) مورد بررسی قرار گرفته است.

فهرست مطالب

فصل اول

كلیات تحقیق

1-1 مقدمه. 2

1-2 بیان مساله تحقیق.. 2

1-3 اهمیت و ضرورت موضوع.. 3

1-4 اهداف تحقیق.. 4

1-4-1 اهداف جزئی:4

1-5 فرضیات:4

1-6 سوالات تحقیق.. 5

1-7 قلمرو تحقیق.. 5

1-7-1 قلمرو موضوعی (محتوایی). 5

1-7-2 قلمرو مكانی.. 5

1-7-3 قلمرو زمانی.. 5

1-8 تعریف مفاهیم واژه های كلیدی:5

فصل دوم

ادبیات تحقیق

مقدمه. 8

2-1 بخش اول: ادبیات تحقیق... 8

2-1-1 تأثیرات اشتغال زنان بر خانواده. 9

2-1-2 انگیزه­های اشتغال زنان.. 14

2-1-3 دستاوردهای اشتغال زنان.. 16

2-1-4 پیامدهای اشتغال زنان.. 18

2-1-5 بررسی موانع و مشکلات اشتغال زنان در بخش‌های دولتی‌.. 28

2-2 بخش دوم: پیشینه تحقیق... 32

2-2-1 تحقیقات داخلی.. 32

2-2-2 تحقیقات خارجی.. 34

2-3 بخش سوم: مبانی نظری.... 35

2-3-1 سابقه تاریخی.. 36

2-3-2 دیدگاه روان پویایی سازگاری زناشویی:36

2-3-3 دیدگاه شناختی سازگاری زناشویی:37

2-3-4 رویکرد نقش گرایی.. 37

2-3-5 رویکرد مارکسیستی.. 38

2-3-6 رویکرد فمنیستی.. 38

2-3-7 تعارض نقش.... 39

2-3-8 چارچوب گری بکری... 42

2-3-9 نظریه قدرت قرص..... 43

2-4 مدل مفهومی تحقیق.. 47

فصل سوم

روش شناسی

3-1 مقدمه. 49

3-2 متغیر پژوهش.... 49

3-3 روش پژوهش.... 49

3-4 ابزار جمع آوری اطلاعات... 50

3-5 جامعه آماری:50

3-6 حجم نمونه آماری... 51

3-7 پایایی:51

3-8 شیوه تجزیه وتحلیل داده ها:52

3-9 آمار توصیفی :52

3-10 آمار استنباطی :53

3-11 تجزیه و تحلیل آماری... 53

فصل چهارم

یافته های تحقیق

4-1 مقدمه. 55

4-2 توصیف داده ها (آمار توصیفی). 55

4-3 تحلیل داده ها (آزمون فرضیات). 68

فصل پنجم

خلاصه و نتیجه گیری

5-1خلاصه:74

5-2نتیجه گیری:75

5-3 محدودیتهای تحقیق.. 76

5-4 پیشنهادات کاربردی... 76

5-5 پیشنهادات جهت تقویت آتی.. 77

5-6 پیشنهاد به محققان آتی.. 77

منابع:78

پیوست: پرسشنامه. 80

فهرست جداول

جدول شماره 4-1-1 توزیع پاسخگویان بر حسب سن.. 55

جدول شماره4-1-2 توزیع پاسخگویان بر حسب شغل.. 55

جدول شماره 4-1-3 توزیع پاسخگویان بر حسب تحصیلات.. 56

جدول شماره4-1-4 توزیع پاسخگویان بر حسب انگیزه اشتغال. 56

جدول شماره 4-1-5 توزیع پاسخگویان بر حسب مشارکت همسر در امور خانه. 56

جدول شماره4-1-6 توزیع پاسخگویان بر حسب موارد مشارکت همسر در امور خانه. 56

جدول شماره 4-1-7 توزیع پاسخگویان بر حسب انتظار مشارکت در امور خانه. 57

جدول شماره 4-1-8 توزیع پاسخگویان بر حسب موارد مشارکت مورد انتظار همسر. 57

جدول شماره 4-1-9 توزیع پاسخگویان بر حسب دخالت شوهر در امور منزل. 58

جدول شماره4-1-10 توزیع پاسخگویان بر حسب تقسیم وظایف در منزل. 58

جدول شماره 4-1-11 توزیع پاسخگویان بر حسب میزان تناقض نقش در محل کار. 59

جدول شماره4-1-12 توزیع پاسخگویان بر حسب میزان احساس اجحاف در محل کار. 59

جدول شماره 4-1-13توزیع پاسخگویان بر حسب میزان احساس فشار در محل کار. 60

جدول شماره 4-1-14توزیع پاسخگویان بر حسب میزان فرصت... 60

جدول شماره 4-1-15توزیع پاسخگویان بر حسب انگیزه اشتغال. 61

جدول شماره 4-1-16 توزیع پاسخگویان بر حسب توافق با همسر با اشتغال. 61

جدول شماره 4-1-17 توزیع پاسخگویان بر حسب علت موافقت همسر با اشتغال. 62

جدول شماره 4-1-18 توزیع پاسخگویان بر حسب... 63

جدول شماره 4-1-19 توزیع پاسخگویان بر حسب چگونگی حل اختلاف... 64

جدول شماره4-1-20توزیع پاسخگویان بر حسب نگرش به اشتغال زنان. 65

جدول شماره 4-1-21 توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت اقتصادی و اجتماعی.. 67

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

خرید

Admin بازدید : 209 شنبه 23 بهمن 1395 نظرات (0)

پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان تهیه و تدوین برنامه یكساله آموزشی و تربیتی

دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 61 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 58

آموزش و پرورش كه قرار است انسان را برای آینده آماده كند، بنابر همین وظیفه، باید توانایی رو به روشدن با چالش‌هایی را كه تحولات كنونی رو درروی نسل حاضر قرار می‌دهد، داشته باشد

قیمت فایل فقط 26,000 تومان

خرید

پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان تهیه و تدوین برنامه یكساله آموزشی و تربیتی

پیش‌گفتار:
آموزش و پرورش كه قرار است انسان را برای آینده آماده كند، بنابر همین وظیفه، باید توانایی رو به روشدن با چالش‌هایی را كه تحولات كنونی رو درروی نسل حاضر قرار می‌دهد، داشته باشد. طبیعت آموزش و پرورش آن را مشابه یك فرایند كیفی بر حسب آن‌چه باید باشد شرح می‌دهد، نه آنچه هست از این رو، مایهت آن زاینده، پویا، تغییرپذیر و منعطف است و ناگزیر رو به رشد و تعالی و تغییر. افزون بر آن آموزش و پرورش به منزله پرورش‌دهنده نیروی انسانی موردنیاز در فرآیند تعامل فن‌آورانه‌ای عصر حاضر،‌ نقش بدیل خود را در جهان همچنان حفظ كرده است. حفظ و حراست نظام تعلیم و تربیت از این نقش اساسی با دگرگونی‌هایی همراه بوده است.
دگرگونیهایی كه بنا به تقاضای زمان و نیازهای برآمده از عصر حاضر ایجاد شده است. تجربه كشورهایی چون آمریكا (1975)، ژاپن (1948) و كره جنوبی در سال‌های اخیر به خوبی نشان می‌دهد كه تغییر و بازنگری در ساختار آموزش و پرورش در ادوار تاریخی در حفظ و بقای رشد و توسعه اجتماعی فرهنگی و اقتصادی ملت‌ها تاثیر حیاتی داشته است. امروزه تقریبا تمام كسانی كه به هر نحو طرفدار توسعه و اصلاحات هستند در همه جای دنیا از آموزش و پرورش شروع می‌كنند. چه توجه به اصل تعلیم و تربیت و تلاش در راه آن می‌تواند امر توسعه را پیش ببرد و با مسیر جهان هماهنگ كند.
روی‌كردهای برآمده از عصر جدید ارتباطات و فن‌آوری‌هادر تعلیم و تربیت از جمله دیدگاه حداكثر مبتنی بر خود یادگیری و چگونه یادگیری (فراشناخت)، یادگیری فرایند مدار و مستقل موجب حركت تدریجی در باز تعریف مفاهیم اساسی تعلیم و تربیت شده است. سواد، علم، تدریس، معلم، شاگرد، محتوای درس و مدرسه در حال ابراز تعاریف جدید هستند. در عصر حاضر تاكید نظام ‌آموزش و پرورش بر  انتقال دانش نیست و نقش مدرسه با گذشته تفاوت بسیار كرده است. آموزش و پرورش در مقام یاور در بالندگی انسان، ایفای نقش می‌كند نه انتقال‌دهنده اطلاعات، شاگرد پرسشگر،‌ فردگرا و فعال است و نه شنونده‌ای منفعل و پذیرا. امروزه، با دسترسی فراگیرندگان به اینترنت و گذرگاههای گوناگون كسب اطلاعات و بالطبع تاثیرپذیری از فرهنگ جهانی و غیربومی، اقتدار علمی معلم رفته رفته رنگ می‌بازد از همین روست كه اثر بخشی آموزش و پرورش، امروزه در جایگاه مرجعیت تعلیمی و تربیتی كم‌رنگ می‌شود.
در چنین وضعیتی آموزش و پرورش ناگزیر است كاركردهای نویی را متناسب با روح زمان برای خویش برگزیند. گزینش و دستیابی به كاركردهای نو مستلزم نگاهی نو به نظام آموزش و پرورش است. نگرشی نو در ابعاد و محورهای گوناگونی چون تعاریف، اصول، اهداف‌، ساختار، محتوا، مدیریت و منابع انسانی در كشور مانیز تغییرات و نگره‌های برآمده از تحولات عصر كنونی نیز خود نیازها و انتظارات جدیدی را از آموزش و پرورش شكل می‌دهد. اگر خود را در محدوده آنچه هستیم واقع‌بینانه ببینیم، متوجه خواهیم شد كه آموزش و پرورش كنونی ما تامین‌كننده دیروزمان بوده و نه برآورنده توقعات بر حق امروزمان. مبنا نسبی در جهان آموز نتیجه آموزش و پرورش پویای كسانی است كه با توجه به نیازهای‌مان و گریز از تعصبات ناروا خود را مسئول بهزیستی انسان‌ها می‌دانند و در سخت‌ترین شرایط به دنبال بهروزی همگانند. باید گفت اختراعات شگفت‌انگیز و امیدواری‌های روزافزون،‌ الهام گرفته از اندیشه كسانی است كه همگان را وامدار خود كرده است و ما همچنان منفعلانه چشم به راه آنان هستیم تا بی‌آنكه مهمی در این دستاوردها داشته باشیم برداشت‌كننده دست دومی از پدیده‌های رفاهی،‌ اختراعی دیگران آن هم با پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور باشیم.
کلمات کلیدی:

آموزش و پرورش

برنامه‌های پرورشی و تربیتی

برنامه یكساله آموزشی و تربیتی

مقدمه:
انسان برای خلق نشاط و پویایی در زندگی، نیازمند نوآوری و ابتكار است تا انگیزه تنوع‌طلبی خود را ارضا كند و زمینه شكوفایی استعدادها و توانایی‌های خویش را فراهم سازد. جامعه انسانی برای زنده‌ماندن و گریز از مرگ و ایستایی به تحول و نوآوری نیاز دارد.امروز شعار «نابودی در انتظار شما است مگر اینكه خلاق و نوآور باشید.» در پیش روی مدیران همه سازمانها قرار دارد. اما مسئولیت سازمان‌های آموزشی،‌  به خصوص آموزش و پرورش كه وظیفه  تعلیم و تربیت فرزندان و آینده‌سازان جامعه را بر عهده دارند شكی دیگر به خود می‌گیرد. از این رو،‌ سازمانهای آموزشی از یك سو وظیفه فراهم‌آوردن زمینه رشد و پرورش خلاقیت و نوآوری و همچنین استفاده صحیح و جهت‌دار از استعدادها و توانایی‌های افراد را به عنوان امری مهم به عهده دارند كه این خود زمینه ساز توسعه فرهنگی،‌ اقتصادی، اجتماعی و . . . درجامعه است و از سوی دیگر برای پویایی خود نیازمند پرورش و بهره‌مندی از خلاقیت و نوآوری در سطوح سازمانی خود هستند.
سازمان خلاق نیازمند به مدیر خلاق است كه در ایجاد و حفظ فرهنگ خلاق در درون سازمان و ترغیب، ترویج و به وجودآوردن انگیزه برای رفتار خلاق در افراد و گروه‌های درون سازمان كوشا باشد. در این راستا، مدیران سازمانهای آموزشی باید هم از تجربه مفید در ایجاد چنین فرهنگی برخوردار بوده و هم مود تایید كاركنان سازمان خود باشند زیرا چنین تاییدی علاقه‌مندی و اشتیاق افراد را افزایش می‌دهد.لازار سفلد (1963) می‌گوید: مدیر باید تمهیدات و تدابیری برای رشد،‌نوآوری و تغییر بكار بندد. در دنیای متحول و متغیر، اشخاص و سازمانها باید بتوانند با تغییر و دگرگونی سازگاری پیدا كنند و این از وظایف عمده مدیران است.
فهرست 
پیشگفتار
مقدمه
تشویق برنامه
محتوای برنامه سالانه
اهداف كلی آموزشگاه
دلایل اهمیت خلاقیت در مدیران آموزشی
نقش مدیران مدارس در اجرای آیین‌نامه آموزشی
برنامه ثابت آموزشگاه
شیوه اجرایی
سطوح انتظارات در حیطه‌ی فعالیت‌های آموزشی- پرورشی- اداری)
آموزش فعالیت‌های مكمل شامل:
فعالیت‌های مكمل تربیتی 
برگزاری جشن‌ها:
جدول شورای مدرسه
برنامه شورای آموزگاران
برنامه آموزشی خانواده- به تفكیك پایه‌ها
برنامه جلسات دیدار با مربیان
برنامه‌ریزی گروه‌های آموزشی اول تا پنجم دبستان
تاریخ اجرایی برنامه امتحانی
تاریخ تشكیل جلسات انجمن اولیا و مربیان
تاریخ تشكیل شورای دانش‌آموزی
تاریخ برگزاری آزمون ورودی«تعیین سطح»
آیین‌نامه انضباطی 
برنامه‌های پرورشی و تربیتی
عملكرد طرح‌ها و بررسی نقاط ضعف و قوت طرح‌ها ارائه شده

قیمت فایل فقط 26,000 تومان

خرید

Admin بازدید : 479 جمعه 22 بهمن 1395 نظرات (0)

آموزش و برنامه ریزی و توسعه

دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 44 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 32

اگر بخواهیم آموزش در کشوری را بررسی کنیم،ابتدا باید به مسأله ی برنامه ریزی بپردازیمبرنامه ریزی در هر جامعه ای با توجه به نیازهای آن جامعه متفاوت است

قیمت فایل فقط 16,000 تومان

خرید

آموزش و برنامه ریزی و توسعه

مقدمه
شاید بتوان تحقق انقلاب صنعتی را یکی از عوامل تأثیرگزار در بوجود آمدن ماشین آلات پیچیده و در نتیجه گسترش قابلیتهای مخترعین و افزایش تولید در رشته های گوناگون دانست که نهایتاً سود سرشاری را نسیب کارفرمایان کرد.از سویی دیگر،کار با ماشین آلات جدید نیازمند کارگرانی با حداقل سواد آکادمیک بود و کارگران باید تحت آموزشهایی هرچند کوتاه قرار یگرفتند.همچنین هر کارخانه و کارگاه تازه تأسیس نیازمند متخصصین و مهندسین کارآزموده در آن رشته بود که لزوماً شخص مخترع یا نوآور نبودند بلکه مسؤل نگهداری و اداره ی امور بودند . پس از دستیابی به تولید انبوه کالا،نیاز جدیدی مطرح می شد و آن محل فروش و مصرف بود که باید در این مرحله به سایر شهرها و کشورها منتقل میشد.
از این رو حمل و نقل مطرح شد و بدنبال آن جاده سازی و توسعه ی راههای ارتباطی به عنوان اولویتهای عمرانی جهت توسعه ی اقتصادی در برنامه ها گنجانده شد.برای تمام این مراحل،متخصصانی نیاز بود تا با درایت و برنامه ریزی اصولی و آکادمیک خود به این مراحل جامه ی عمل بپوشانند و اینگونه بود که دولتها و کارفرمایان ابتدا با هزینه ی خود که بعدها بورسیه نام گرفت،اقدام به اعزام افراد جهت تحصیل و کسب مهارتهای کافی در این رشته ها پرداختند.البته ناگفته نماند که اولین دانشگاهها، دانشکده های نظامی بودند که بنا به موقعیت نظامی و سیاسی آن زمان بوجود آمدند.
اگر بخواهیم آموزش در کشوری را بررسی کنیم،ابتدا باید به مسأله ی برنامه ریزی بپردازیمبرنامه ریزی در هر جامعه ای با توجه به نیازهای آن جامعه متفاوت است.هر جامعه با شرایط ویژه ی خود،منجر به اولویت سطوح آموزشی مختلف،کمیت و کیفیت آموزشی متفاوت، درصدمتفاوت نوع تحصیلات،آموزش مستقل یا ضمن خدمت،محرکهای انگیزشی مختلف و اهداف آموزشی مختلف می شود. برای مثال،در جامعه ای ممکن است اولویت به آموزش ابتدایی،متوسطه یا عالی داده شود. کیفیت آموزشی با امکانات واساتید محدود یا کمیت آموزش با محصلین زیاد و امکانات کم مد نظر باشد.گسترش در رشته های علوم پایه و فنی یا تحصیلات ادبی با توجه به نیازهای کشور داشته باشد.
تربیت نیروی کار متخصص یا کارگران ماهر ظمن آموزش صورت گیرد. اقدامات انگیزشی مختلف برای جذب نیروی تحصیلکرده انجام شود ودر نهایت،هدف از آموزش که ممکن است جوابگوی نیازها و تمایلات افراد جامعه باشد یا در جهت ارضای نیازهای دولت باشد.این نکته را باید در نظر گرفت که هر نیازی منجر به افزایش تقاضا و جهتگیری آموزشی نمی‌شود.برای مثال، میتوان مشاغلی را نام برد که از لحاظ اجتماعی و درآمدی جایگاه پایینی دارند؛اگرچه جامعه به آنها نیازمند است،اما تمایل وگرایش به این تخصص ها کم است.
کلمات کلیدی:

آموزش و برنامه ریزی

توسعه ی علمی ایران

عوامل توسعه نیافتگی

نقش اطلاع رسانی در توسعه

فهرست مطالب
مقدمه 1
آموزش و برنامه ریزی 5
پارکهای علمی-تکنولوژیکی 6
بررسی آموزش عالی در ایران 9
عوامل توسعه نیافتگی 15
نقش اطلاع رسانی در توسعه 20
توسعه در کشورهای جهان سوم 21
موانع توسعه ی علمی ایران 22
راهکارهای توسعه ی علمی ایران 25

قیمت فایل فقط 16,000 تومان

خرید

Admin بازدید : 267 سه شنبه 19 بهمن 1395 نظرات (0)

وحدت اسلامی از دیدگاه امام خمینی 30 صفحه

دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 41 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 31

فرمت فایل ورد با قابلیت ویرایش از مفاهیمی است که فهم آن بسیارسهل است ولی همواره عوامل و موانعی بوده است که جوامع اسلامی در عمل نشان داده‌اند که در فهم همین مفهوم

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

فرمت فایل ورد با قابلیت ویرایش

وحدت اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره)

مقدمه:

وحدت » از مفاهیمی است که فهم آن بسیارسهل است ولی همواره عوامل و موانعی بوده است که جوامع اسلامی در عمل نشان داده‌اند که در فهم همین مفهوم ساده توانایی و لیاقت شایسته نشان نداده‌اند و یا اینکه نخواسته اند نشان بدهند. مهم ترین دلیل این امر نیز همین است که بیش از 150 سال افراد آگاه جهان اسلام پیرامون ضرورت بسیار بالای وحدت سخن گفته‌اند ولی هنوز نیز عدم اتحاد مسلمانان دربرابر دشمنان ازمشکلات اساسی جوامع اسلامی به حساب می آید. البته منظور ما از جوامع اسلامی مفهومی اعم است و همه اقشار جوامع اسلامی را شامل می شود یعنی از نخبگان و حکومت گران و اهل علم و اندیشه و...گرفته تا مردم عادی که در یک جامعه زندگی می کنند و عضوی از آن محسوب می شوند. یقینا در میان هر یک از اقشار جوامع اسلامی افراد آگاه و عمیقی که عملا نشان داده اند که فهم عالی و بالایی از وحدت دارند وجود دارد ولی متاسفانه اگر بخواهیم کارنامه‌ای از برآیند تلاش تاریخی معتقدان به وحدت ارائه دهیم و همچنین اگر بخواهیم در عرصه عمل تاثیر تلاش وحدت گرایان را بیازماییم می‌نگریم که هنوز با وضعیت مطلوب فرسنگها فاصله داریم . به همین دلیل امروز نیز از یک سو تفرقه از مهم ترین مصایب جهان اسلام است و از سوی دیگر دشمنان جهان اسلام نیز به سبب تفرقه مسلمانان بزرگ ترین ضربات را به جوامع و کشورهای اسلامی وارد می کنند ذخایر و امکانات مادی و اقتصادی جوامع اسلامی را غارت می نمایند ،کشورها و جوامع اسلامی را اشغال می کنند برای از بین بردن فرهنگ اسلامی هر روز گستاخ تر می شوند در بسیاری از جوامع اسلامی حکومت های دست نشانده و مورد نظر خود را روی کار می آورند و...

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

Admin بازدید : 374 سه شنبه 19 بهمن 1395 نظرات (0)

بررسی مشكلات زنان شاغل و غیرشاغل سرپرست خانوار

دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 508 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 116

پایان نامه برای دانلود مدرک کارشناسی رشته علوم اجتماعیپژوهشگری

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

خرید

در این تحقیق به بررسی مشكلات زنان شاغل و غیرشاغل سرپرست خانوار می پردازیم. این تحقیق در پنج فصل ارائه می شود. روش اصلی این تحقیق به واسطه خصلت­ موضوع مورد ­تحقیق،گستردگی­ جمعیت مورد مطالعه، پیمایش می­باشد. جامعه آماری مورد نظر برای این تحقیق ، زنان شاغلی و غیرشاغل سرپرست خانوار که در شهرستان  زندگی می­کنند،هستند.با توجه به فرمول کوکران تعداد حجم نمونه را به دست آورده­ایم، و تعداد آن برابر با 384 نفر شده است.

در این تحقیق از یك پرسشنامه استفاده شده است كه به تایید استاد راهنما رسیده و بین حجم نمونه پخش شد. سوالات مربوط به این متغیر بر اساس طیف لیکرت طراحی شده است. در این زمینه برای تحلیل­توصیفی داده­ها از روش های آمار توصیفی همچون فروانی مطلق،­فراوانی نسبی و میانگین استفاده شده است و همچنین در قسمت تحلیل استنباطی از تکنیک آمار استنباطی شامل(ضریب همبستگی پیرسون، سطح معناداری همبستگی) بهره گرفت شده است.

در این تحقیق شش فرضیه مور آزمایش قرار گرفته است. متغیرهای رضایت شغلی، ارزش­گذاری شغلی زنان، میزان مشارکت اجتماعی زنان ، سلامت روانی زنان شاغل، پایگاه اقتصادی-اجتماعی و انجام اعمال دینی با میزان مشكلات زنان شاغل و غیرشاغل سرپرست خانوار مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

فهرست مطالب

چكیده. ‌ز

فصل اول

كلیات تحقیق

مقدمه:2

1-1 بیان مسئله:2

1-2 اهمیت و ضرورت موضوع.. 3

1-3 فرضیه های تحقیق:4

1-4 اهداف تحقیق:4

1-4-1 هدف اصلی.. 4

1-4-2 اهداف فرعی.. 5

1-5 موانع تحقیق:5

1-6 تعریف کلید واژه ها:5

فصل دوم

ادبیات تحقیق

مقدمه. 12

بخش اول: ادبیات تحقیق... 12

2-1 تاریخچه اشتغال زن در ایران و جهان.. 14

2-1-1 مسأله ی اشتغال زنان در جهان.. 14

2-1-2 مسئلهی اشتغال زنان در ایران.. 17

2-1-3 اشتغال زن از دیدگاه ادیان.. 19

2-1-3-1 مسیحیت.... 19

2-1-3-2یهودیت.... 20

2-1-3-3 زرتشت.... 20

2-1-3-4 اسلام و اشتغال زنان.. 20

2-2 فمینیسم.. 22

2-2-1 اصطلاح‌شناسی فمنیسم.. 23

2-2-2 خطوط کلی اندیشه فمنیسم.. 24

2-2-3 امواج فمنیستی.. 24

2-2-4 مبانی فمنیسم.. 25

2-2-5 اهداف و خواسته‌های جنبش‌های فمنیستی.. 26

2-2-6 رهیافت‌های فمنیسم درباره تفاوت جنسی.. 26

بخش دوم: تحقیقات پیشین... 28

2-2 تحقیقات داخلی و خارجی.. 28

2-2-1 تحقیقات خارجی.. 28

2-2-2 تحقیقات داخلی.. 29

بخش سوم: مبانی نظری.... 36

2-3 مبانی نظری تحقیق.. 36

2-3-1 مشارکت اجتماعی زنان.. 36

2-3-1-1 عوامل موثر بر مشارکت اجتماعی زنان.. 37

2-3-2 نکات قابل توجه در فعالیت اجتماعی زنان.. 38

2-3-2-1 آثار نامطلوب فردی و خانوادگی.. 39

2-3-2-2 آثار نامطلوب اجتماعی.. 39

2-3-3 انگیزه های اشتغال زنان.. 40

2-3-3-1 انگیزه اقتصادی:40

2-3-3-2 استقلال طلبی:40

2-3-3-3 کسب منزلت اجتماعی:40

2-3-4 زنان سرپرست خانوار. 40

2-3-5 دیدگاه های نظری مرتبط با زنان سرپرست خانوار. 42

2-3-5-1 نظریه‌های روانشناسی.. 43

2-3-5-2 نظریات جامعه شناسی.. 45

2-4- مدل تحلیلی پژوهش.... 48

فصل سوم

روششناسی تحقیق

3-1 روش پژوهش.... 50

3-2 جامعه آماری... 50

3-3 حجم نمونه. 50

3-4 روش نمونه گیری... 51

3-5 ابزار گردآوری داده ها51

3-6 سنجش روایی و پایایی پرسشنامه. 51

3-6-1 سنجش روایی پرسشنامه. 51

3-6-2 سنجش پایایی پرسشنامه. 52

3-7 شاخص سازی... 52

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل اطلاعات

4-1 مشخصات فردی... 59

4-1-1 متغیر سن.. 59

4-1-2 متغیر وضعیت تأهل.. 60

4-1-3 متغیر تعداد فرزندان.. 60

4-1-4 متغیر تحصیلات پاسخگو. 61

4-1-5 متغیر شغل پاسخگو. 61

4-1-6 متغیر درآمد ماهیانه ی پاسخگو. 62

4-2 توزیع فراوانی پاسخهای گویه ها و میانگین آنها64

4-2-1 توصیف گویه های متغیر میزان مشكلات و نارضایتی شغلی زنان شاغل سرپرست خانوار. 64

4-2-2 توصیف گویه های متغیر میزان مشارکت اجتماعی.. 65

4-2-3 توصیف گویه های متغیر میزان سلامت روانی.. 66

4-2-4 توصیف گویه های متغیر میزان ارزشگذاری شغلی.. 67

4-2-5 توصیف گویه های متغیر انجام اعمال دینی.. 68

4-2-6 توصیف گویه های متغیر میزان عزت نفس.... 69

4-3 توصیف متغیرهای اصلی پژوهش: جداول یك بعدی... 70

4-3-1 متغیر پایگاه اقتصادی – اجتماعی.. 70

4-3-2 متغیر میزان رضایت شغلی.. 70

4-3-3 متغیر میزان مشارکت اجتماعی.. 71

4-3-4 متغیر میزان سلامت روانی.. 71

4-3-5 متغیر میزان ارزش گذاری شغلی.. 71

4-3-6 متغیر انجام اعمال دینی.. 72

4-3-7 متغیر میزان عزت نفس.... 72

4-4 جداول دو بعدی... 73

4-4-1 رابطه بین پایگاه اقتصادی-اجتماعی و عزت نفس.... 73

4-4-2 رابطه بین میزان مشكلات و نارضایت شغلی زنان سرپرست خانوار و عزت نفس.... 74

4-4-3 رابطه بین میزان مشارکت اجتماعی زنان و عزت نفس.... 75

4-4-4 رابطه بین میزان سلامت روانی و عزت نفس.... 76

4-4-5 رابطه بین میزان ارزشگذاری شغلی و عزت نفس.... 77

4-4-6 رابطه بین انجام اعمال دینی و عزت نفس.... 78

4-5 آزمون فرضیات پژوهش.... 79

4-5-1 آزمون فرضیه نخست.... 79

4-5-2 آزمون فرضیه دوم. 79

4-5-3 آزمون فرضیه سوم. 79

4-5-4 آزمون فرضیه چهارم. 80

4-5-5 آزمون فرضیه پنجم.. 80

4-5-6 آزمون فرضیه ششم.. 80

4-6 یافته ها و تحلیل های چند متغیره و مدل رگرسیونی تحقیق.. 81

4-7 تحلیل مسیر. 82

فصل پنجم

نتایج و ارائه پیشنهادات تحقیق

5-1 خلاصه ی تحقیق.. 84

5-2 نتیجه گیری تحقیق.. 88

5-3 محدودیت های تحقیق.. 89

5-4 ارائه راهکار و پیشنهادات... 90

5-4-1 پیشنهاداتی به زنان شاغل:90

5-4-2 وظایف و تدابیر نظام و نهادهای دولتی:91

5-4-3 تدابیر اجتماعی.. 91

5-4-4 پیشنهاد به متولیان امور اجتماعی و دولت:92

5-4-5 محدودیت های تحقیق.. 92

5-4-6 پیشنهادات برای تحقیقات آتی:92

پیوست: پرسشنامه. 93

منابع:98

فهرست جداول

جدول شماره 4-1-1. توزیع فراوانی برحسب سن.. 59

جدول شماره 4-1-2.توزیع فراوانی برحسب وضعیت تأهل.. 60

جدول شماره 4-1-3. توزیع فراوانی برحسب تعداد فرزندان.. 60

جدول شماره 4-1-4. توزیع فراوانی برحسب تحصیلات پاسخگو. 61

جدول شماره 4-1-5. توزیع فراوانی برحسب شغل پاسخگو. 61

جدول شماره 4-1-6. توزیع فراوانی برحسب درآمد ماهیانه ی پاسخگو. 62

جدول شماره 4-1-12. توزیع فراوانی برحسب وضعیت شغلی پدر. 62

جدول شماره 4-1-13. توزیع فراوانی برحسب وضعیت شغلی مادر. 63

جدول شماره 4-2-1.توزیع فراوانی برحسب متغیر میزان مشكلات و نارضایتی شغلی زنان شاغل سرپرست خانوار. 64

جدول شماره 4-2-2. توزیع فراوانی برحسب متغیر میزان مشارکت اجتماعی.. 65

جدول شماره 4-2-3. توزیع فراوانی برحسب متغیر میزان سلامت روانی.. 66

جدول شماره 4-2-4. توزیع فراوانی برحسب متغیر میزان ارزش گذاری شغلی.. 67

جدول شماره 4-2-5. توزیع فراوانی برحسب متغیر انجام اعمال دینی.. 68

جدول شماره 4-2-6. توزیع فراوانی برحسب متغیر میزان عزت نفس.... 69

جدول شماره 4-3-1. فراوانی برحسب پایگاه اقتصادی – اجتماعی.. 70

جدول شماره 4-3-2. توزیع فراوانی برحسب میزان رضایت شغلی.. 70

جدول شماره 4-3-3. فراوانی برحسب میزان مشارکتاجتماعی.. 71

جدول شماره 4-3-4. فراوانی برحسب میزان سلامت روانی.. 71

جدول شماره 4-3-5. فراوانی برحسب میزان ارزش گذاری شغلی.. 71

جدول شماره 4-3-6. فراوانی برحسب انجام اعمال دینی.. 72

جدول شماره 4-3-7.فراوانی برحسب میزان عزت نفس.... 72

جدول شماره 4-4-1. رابطه بین پایگاه اقتصادی-اجتماعی و عزت نفس.... 73

جدول شماره 4-4-2. رابطه بین میزان رضایت شغلی زنان سرپرست خانوار و عزت نفس.... 74

جدول شماره 4-4-3. رابطه بین میزان مشارکت اجتماعی زنان و عزت نفس.... 75

جدول شماره 4-4-4. رابطه بین میزان سلامت روانی و عزت نفس.... 76

جدول شماره 4-4-5. رابطه بین میزان ارزش گذاری شغلی و عزت نفس.... 77

جدول 4-5-1.آزمون رابطه پایگاه اقتصادی-اجتماعی و عزت نفس.... 79

جدول 4-5-2. آزمون رابطه بین میزان رضایت شغلی و عزت نفس.... 79

جدول 4-5-3. آزمون رابطه بین میزان مشارکت اجتماعی و عزت نفس.... 79

جدول 4-5-4. آزمون رابطه بین میزان سلامت روانی و عزت نفس.... 80

جدول 4-5-5. آزمون رابطه بین میزان ارزش گذاری شغلی و عزت نفس.... 80

جدول 4-5-6. آزمون رابطه بین انجام اعمال دینی و عزت نفس.... 80

جدول شماره 4-6. رگرسیون چند متغیره پیش بینی عزت نفس زنان شاغل به روش گام به گام. 81

جدول شماره 4-6-1. ضرایب رگرسیون استاندارد و غیر استاندارد. 81

جدول شماره 4-6-2. متغیر خارج از معادله رگرسیون.. 81

جدول شماره 4-7. محاسبه تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته. 82

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

خرید

Admin بازدید : 332 شنبه 16 بهمن 1395 نظرات (0)

مقاله سازمان یادگیرنده

دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 464 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 45

تعاریف مفهوم یادگیری سازمانی به لحاظ زمانی قبل از سازمان یادگیرنده توسعه داده شده است تحقیق محققین پیرامون یادگیری سازمانی زمینه ساز شکل گیری نظریه سازمان یادگیرنده بوده است

قیمت فایل فقط 5,500 تومان

خرید

مقدمه:

کنکاش دانش یک وظیفه است، این توصیه چهارده قرن پیش توسط پیامبر اکرم(ص) توصیه شده است و حال کاربرد وسیعی برای کسب و کار سازمان دارد. تغییر و تحول در سازمانهای امروزین به قدری سریع، چندجانبه، پیچیده و فراگیر است که سازمانها بدون پیش بینی، همراهی و تطابق با آن قادر به ادامه حیات، رشد، بالندگی و توسعه نمی باشند. تا دو دهه قبل، سازمانهای زیادی در صحنه رقابت داخلی می‌توانستند با پیگیری اهداف کمی و فرا اقتصادی، سازمانها به حیات خود ادامه دهند، اما با بین المللی شدن رقابت و اهمیت یافتن اهداف کیفی و فرا اقتصادی، سازمانها دیگر بدون توسعه قادر به ادامه حیات نمی‌باشند و توسعه و پیشرفت آنها بدون واکنش مناسب و پاسخ آگاهانه به شرایط محیطی متحول و پویا ممکن نیست. برنامه‌های بهبود مداوم که امروزه نقل محافل مدیریتی است، به سرعت در تمام سازمانها گسترده می‌شوند. مدیران به این امید چنین برنامه‌هایی را، که بعضاً هزینه‌های گزافی را نیز به سازمان تحمیل می‌کنند، در دستور کار خود قرار می‌دهند که بتوانند در سازمان توان رقابت در بازار جهانی و مقاومت در برابر پیچیدگی های روز افزون را ایجاد کنند.

نظریه سازمانهای یادگیرنده، سعی می‌کند جواب این مسائل را پیدا کند.

بسیاری از مدیران از فهم این حقیقت اساسی که بهبود مداوم نیاز به تعهد سازمان به یادگیری مداوم دارد، عاجزند. به منظور ایجاد ذهنیت در سازمان جهت شروعی جدید، ذکر این نکته ضروری است که تعهدات مدیران به سازمان از مهمترین پایه های اساسی موضوع مورد بحث به شمار می آید و در صورت عدم وجود چنین تعهدی، طی مراحل بعدی با مشکل مواجه خواهد شد.

تعاریف:

مفهوم یادگیری سازمانی به لحاظ زمانی قبل از سازمان یادگیرنده توسعه داده شده است. تحقیق محققین پیرامون یادگیری سازمانی زمینه ساز شکل گیری نظریه سازمان یادگیرنده بوده است. یادگیری سازمانی بطور فزاینده ای در میان سازمانهایی که به افزایش مزیت رقابتی، نوآوری و اثربخشی علاقمندند، مورد توجه ویژه قرار گرفته است. آر جریس و شون یادگیری سازمانی را به عنوان «کشف و اصلاح خطا» تعریف می‌کنند. به نظر فایول و لایلزیادگیری سازمانی فرایند بهبود اقدامات از طریق دانش و شناخت بهتر است.

نکته اساسی که در مرور تعاریف ارائه شده برای یادگیری سازمانی به چشم می خورد، اینست که در دیدگاههای جدیدتر یادگیری سازمانی مستقیماً در زمینه سازمان تعریف می شود. دلیل عمده این امر  شکل گیری نظریه سازمان یادگیرنده در سالهای اخیر می‌باشد و دقیقاً از این مرحله به بعد تعاریف مربوط به یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده کاملاً به یکدیگر مرتبط می‌شوند و کار محقق در تعیین حوزه هر یک به سهولت  می گراید.

ب ـ یادگیری پیش بینی کننده: یادگیری پیش بینی کننده زمانی اتفاق می‌افتد که سازمان از آینده مورد انتظار می‌آموزد. این نوع یادگیری یک رویکرد «دورنما ـ تفکر ـ عمل» به یادگیری است که به دنبال اجتناب از نتایج و تجربیات منفی از طریق تعریف بهترین فرصتهای آینده و کشف راههایی برای دستیابی به آینده می‌باشد.

شیوه عمل                   انعکاس                  دورنما یا چشم انداز آینده

ج ـ یادگیری ثانویه: این نوع یادگیری همان نوع سوم از دسته بندی آرجریس و شون است که یادگیری سه حلقه‌ای نیز نامیده می‌شود. مارکوارت به پیروی از آرجریس و شون این نوع یادگیری را  «یادگیری در رابطه با یادگیری» تعریف می‌کند. به نظر وی وقتی سازمان در یادگیری ثانویه درگیر می‌شود، اعضایش از زمینه‌های سازمانی قبلی برای یادگیری آگاه می‌شوند. افراد کشف می‌کنند که چه چیزی انجام داده‌اند که یادگیری را تسهیل کرده یا مانع شده است تا بتوانند استراتژی های جدیدی برای یادگیری ابداع کنند.

د ـ یادگیری عملی: یادگیری عملی توسط رجینالد روانز   (reginald revans) یکی از معماران اولیه مفهوم سازمان یادگیرنده، مطرح شده است. یادگیری عملی شامل کار بر روی مسائل واقعی، تمرکز  بر یادگیری حاصل شده و به کار بستن واقعی راه حل‌ها می باشد. برای روانز یادگیری بدون عمل اتفاق نمی‌افتد و عملی بدون یادگیری وجود ندارد. معادله یادگیری عبارتست از :

یادگیری = آموزش برنامه‌ریزی شده (به معنی دانش مورد استفاده روزمره) + پرسش (بینش جدید نسبت به انچه تاکنون دانسته نشده است)

در تعریفی که توسط جورج هوبر ارائه شده است،

ویژگیهای سازمان یادگیرنده:

سازمان یادگیرنده درد و عشق آموختن دارد: سازمان یادگیرنده نیاز به آموختن را احساس می‌كند و در پی یادگیری است، سازمان یادگیرنده همچون انسانی است که به علت نیاز، شوق آموختن دارد.

سازمان یادگیرنده کارکنانی یادگیرنده و خلاق دارد: سازمان از طریق کارکنان و اعضایش فرایند یادگیری را تحقق می‌بخشد.

منابع :

تئوری و طراحی سازمان ـ جلد دوم ـ ریچارد دال دفت ـ ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی

رفتار سازمانی ـ جلد سوم ـ استیفن پی. رابینز ـ ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر محمد اعرابی

سازمان های یادگیرنده و پنج فرمان در سازمان های یاد گیرنده – مجله تدبیر

مدیریت پایای سازمان ـ تالیف دكتر ناصر فقهی فرهمند

مدیریت تحول ـ تالیف دکتر اصغر زمردیان ـ انتشارات سازمان مدیریت صنعتی

مدیریت در آینده ـ تالیف دكتر سلیمان ایرانزاده

نظریه سازمانهای یادگیرنده ـ محمد ابویی اردکان

 ♫ یادگیری سازمانی ـ ژوزف بهنامی

چكیده-----------------------------------------------1

مقدمه------------------------------------------------2

تعاریف----------------------------------------------3

ویژگیهای سازمان یادگیرنده---------------------------------6

انواع یادگیری-------------------------------------------9

زمینه های شکل گیری نظریه سازمان یادگیرنده-------------------14

عوامل مؤثر در ایجاد و رشد سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی------17

فرهنگ و فضای حامی یادگیری-----------------------------19

یادگیری ---------------------------------------------19

پنج فرمان سازمانهای یادگیرنده------------------------------22

نقد نظریه پیتر سنج---------------------------------------23

مدیریت در سازمانهای یادگیرنده-----------------------------24

اندازه‌گیری یادگیری-------------------------------------27

نقش رهبری در سازمانهای یادگیرنده--------------------------29

قیمت فایل فقط 5,500 تومان

خرید

Admin بازدید : 547 شنبه 16 بهمن 1395 نظرات (0)

بررسی عوامل اجتماعی موثر بر طلاق در بین زوجین

دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 263 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 107

هدف از این تحقیق بررسی عوامل اجتماعی موثر بر طلاق در بین زوجین می باشد

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

خرید

هدف از این تحقیق بررسی عوامل اجتماعی موثر بر طلاق در بین زوجین می باشد. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و ازلحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی -پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل كلیه زوجین در حال طلاق در شهرستان  است.حجم نمونه 111 نفر تعیین شد که تعداد زن 74 نفر و تعداد 37 نفر مرد در نظر گرفته شد و سپس با استفاده از روش نمونه گیری اتفاقی ( تصادفی ساده) جمع آوری اطلاعات به صورت فیزیکی صورت گرفت .

در این تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است و در سوالات پرسشنامه که برای سنجش متغیرهای اصلی مورد استفاده قرار گرفته از مقیاس شش گزینه ای استفاده شده است. اعتبار محتوای این پرسشنامه توسط استاد راهنما و تعدادی از روانشناسان مورد تأیید قرار گرفته است و از اعتبار لازم برخوردار میباشد.

به منظور اندازه گیری قابلیت اعتماد که از روش آلفای كرونباخ استفاده شد. در این پژوهش جهت بررسی داده های آماری از نرم افزار 20 spssاستفاده شده است. دو نوع آمار توصیفی و استنباطی برای تحلیل داده ها استفاده شده است. عوامل اجتماعی به نظر پاسخگویان بیشترین تاثیر را در طلاق داشته اند و عوامل خانوادگی و عوامل اقتصادی در رتبه های بعدی قرار دارند.

فهرست مطالب

چكیده9

فصل اول

كلیات تحقیق

1-1- مقدمه11

1-2- بیان مسئله:12

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق13

1-4- اهداف تحقیق15

1-4-1- هدف اصلی15

1-4-2- اهداف فرعی15

1-5- فرضیات تحقیق15

1-6- قلمرو تحقیق16

1-6-1- قلمرو مکانی16

1-6-2- قلمرو زمانی16

1-6-3- قلمرو موضوعی16

1-7- روش کار16

1-7-1- روش تحقیق16

1-7-2- روش گردآوری اطلاعات16

1-8- تعاریف مفاهیم و متغیرها17

1-9- استفاده كنندگان تحقیق17

فصل دوم

ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1- مقدمه21

2-2- بخش اول: ادبیات تحقیق22

2-2-1- تاریخچه ی طلاق:22

2-2-2- طلاق و انواع آن:23

2-2-3- اثرات و عوارض طلاق:24

2-2-4- آثار اجتماعی طلاق25

2-2-5- عوامل موثر بر طلاق:26

2-2-5-1- چند گانگی عوامل:28

2-2-5-2- بهانه و عوامل :28

2-2-5-3- عوامل اقتصادی :28

2-2-5-4- عوامل اجتماعی و فرهنگی:30

2-2-6- راه حل مسئله33

2-2-7- علل افزایش طلاق وپیامدهای آن :34

2-2-7-1- علل علمی34

2-2-7-2- علل اجتماعی:35

2-2-7-3- علل شخصی:36

2-2-8- پیامدهای طلاق برای همسران :37

2-3- بخش دوم: مبانی نظری:39

2-3-1- طلاق، نهایی ترین راه حل44

2-3-2- اشتغال زنان و مشکلات خانوادگی:45

2-3-3- اشتغال زنان و افزایش طلاق:48

2-3-4- طلاق از دیدگاه اسلام:49

2-3-5- طلاق از دیدگاه قرآن:50

2-3-6- طلاق از دیدگاه مسیحیت:52

2-4- بخش سوم: پیشینه ی تحقیق:54

2-4-1- تحقیقات داخلی54

2-4-2- تحقیقات خارجی57

2-5- مدل مفهومی تحقیق59

2-6- نتیجه گیری فصل:60

فصل سوم

روش شناسی تحقیق

3-1- مقدمه62

3-2- روش پژوهش62

3-3 جامعهآماری63

3-4- نمونه آماری63

3-5- ابزار جمع آوری اطلاعات64

3-6- روایی و پایایی پرسشنامه65

3-6-1- تعیین اعتبار( روایی)پرسشنامه65

3-6-2- تعیین پایایی( قابلیت اعتماد)پرسشنامه66

3-7- تجزیه وتحلیل آماری67

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش

4-1- مقدمه69

4-2 توصیف داده ها69

4-3 تحلیل داده ها74

فصل پنجم

نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1- مقدمه87

5-2- نتایج استنباطی ( نقد و بررسی فرضیات)87

5-2-1- فرضیه اصلی :87

5-2-2- فرضیه های فرعی88

5-3- نتیجه کلی :91

5-4- پیشنهادات:91

5-4-1- پیشنهادات برای تحقیقات آتی92

5-5- محدودیت ها و مشكلات تحقیق:92

ضمائم: پرسشنامه94

منابع و مأخذ:97

فهرست جداول

جدول 4-1: توزیع افراد تحت مطالعه بر مبنای سطح تحصیلات به تفکیک جنسیت71

جدول 4-2: توزیع افراد بر حسب محل تولد به تفکیک جنسیت72

جدول 4-3: توزیع افراد بر مبنای محل سکونت به تفکیک جنسیت73

جدول 4-4: توزیع افراد بر مبنای وضعیت اشتغال به تفکیک جنسیت73

جدول 4-5: توزیع افراد بر مبنای نوع منزل پیش از طلاق به تفکیک جنسیت74

جدول 4-6: توزیع افراد بر مبنای نوع ازدواج به تفکیک جنسیت74

جدول 4-7: توزیع افراد بر مبنای نحوه آشنایی به تفکیک جنسیت75

جدول 4-8: توزیع افراد بر مبنای تعداد فرزند به تفکیک جنسیت76

جدول 4-9: میانگین و انحراف معیار عوامل موثر بر طلاق76

جدول 4-10: نتایج آزمون tتک نمونه ای برای عوامل موثر بر طلاق77

جدول 4-11: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سن افراد و عوامل موثر بر طلاق78

جدول 4-12: میانگین و انحراف معیار عوامل موثر بر طلاق به تفکیک جنسیت78

جدول 4-13: نتایج آزمون تی مستقل برای مقایسه میانگین نمرات عوامل موثر بر طلاق بین دو گروه زن و مرد79

جدول 4-14: میانگین و انحراف معیار عوامل موثر بر طلاق به تفکیک محل تولد79

جدول 4-15: نتایج آزمون تحلیل واریانس برای مقایسه میانگینعوامل موثر بین محل تولد افراد80

جدول 4-16: میانگین و انحراف معیار عوامل موثر بر طلاق به تفکیک سطح تحصیلات80

جدول 4-17: نتایج آزمون تحلیل واریانس برای مقایسه میانگینعوامل موثر بین سطح تحصیلات81

جدول 4-18: میانگین و انحراف معیار عوامل موثر بر طلاق به تفکیک محل سکونت افراد81

جدول 4-19: نتایج آزمون تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین عوامل موثر بین محل سکونت افراد82

جدول 4-20: میانگین و انحراف معیار عوامل موثر بر طلاق به تفکیک شغل افراد82

جدول 4-21: نتایج آزمون تحلیل واریانس برای مقایسه میانگینعوامل موثر بین شغل افراد83

جدول 4-22: میانگین و انحراف معیار عوامل موثر بر طلاق به تفکیک نوع ازدواج افراد83

جدول 4-23: نتایج آزمون تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین عوامل موثر بین نوع ازدواج افراد84

جدول 4-24: میانگین و انحراف معیار عوامل موثر بر طلاق به تفکیک نحوه آشنایی زوجین84

جدول 4-25: نتایج آزمون تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین عوامل موثر بین نحوه آشنایی زوجین85

جدول 4-26: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سن هنگام ازدواج و عوامل موثر بر طلاق85

جدول 4-27: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سن همسر هنگام ازدواج و عوامل موثر بر طلاق86

جدول 4-28: میانگین و انحراف معیار عوامل موثر بر طلاق به تفکیک تعداد فرزندان86

جدول 4-29: نتایج آزمون تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین عوامل موثر بین تعداد فرزندان87

جدول 4-30: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین میزان استفاده از رسانه ها و عوامل موثر بر طلاق87

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

خرید

تعداد صفحات : 2

درباره ما
وبسایت فارس مقاله در زمینه مقالات ، تحقیق و پروزه ها فعالیت دارد و روزانه تعداد بسیاری فایل مرتبط با این موارد قرار داده می شود که علاقه مندان به دانش و فناوری می توانند دانلود نمایند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3056
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 123
  • آی پی دیروز : 126
  • بازدید امروز : 300
  • باردید دیروز : 579
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,778
  • بازدید ماه : 2,778
  • بازدید سال : 190,231
  • بازدید کلی : 2,173,217